شهروندان یاری گر آتش نشان‌ها باشند

افزایش ۱۷۸ درصدی آتش سوزی علفزارها در رشت

از ابتدای سال تاکنون، شدت آتش سوزی علفزارها در رشت با ۱۷۸ درصد افزایش نسبت به مشابه سال ۹۵ به بیش از یک هزار و ۹۱ مورد رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش نشانی با تاکید بر شدت یافتن آتش سوزی علفزارها، افزود: با توجه به اطلاع رسانی های صورت گرفته متاسفانه از بی توجهی در روشن کردن آتش و یا آتش زدن علفزارها جنب منازل مسکونی و اماکن تجاری و صنعتی کاسته نشده است.

وی با بیان اینکه آتش نشانان در هر شیفت کاری، زمانی بالغ بر ۲۰ ساعت به اطفای اینگونه عملیات ها می پردازند ابراز داشت: در بسیاری از این آتش سوزی ها مسیرهای منتهی به محل حادثه؛ طولانی و صعب العبور است که به ناچار آتش نشانان می بایست جهت اطفای آتش چندین رشته لوله نواری را از لابه لای خار و خاشاک و چوب و درخت تا رسیدن به محل حادثه عبور دهند.

مومنی به سوخته شدن و خسارات وارده به لوله های نواری و تجهیزات آتش نشانان (همچون لباس و دستکش و…) و ادوات آتش نشانی در حین اطفای اینگونه آتش سوزی های نفس گیر، اشاره داشت و گفت: عملیات های طولانی برای آتش نشانان؛ خستگی های مفرط به ارمغان داشته و روزهای سخت و طاقت فرسایی را برایشان رقم میزند.

در پایان معاون عملیات سازمان آتش نشان با اشاره به گرمای هوا و کاهش رطوبت زمین افزود: از شهروندان درخواست می کنم آتش نشانان را همانند فرزندان خود دانسته و در این روزهای پر کار با رعایت نکات ایمنی و آتش نشانی یاری گرشان باشند.

همین گزارش حاکی است: در دو روز گذشته ۵۸ مورد عملیات صورت گرفت که از این تعداد ۳۳ مورد مربوط به آتش سوزی علفزارها بوده که با تلاش ۱۹۷ آتش نشان و در زمانی بالغ بر ۳۹ ساعت مهار و اطفاء شد.

Share