امیری خبر داد:

اعلام آمادگی سران کشورهای خارجی برای حضور در مراسم تحلیف رییس جمهوری

معاون امور مجلس رییس جمهوری از اعلام آمادگی برخی از مقامات کشورهای خارجی برای حضور در مراسم تحلیف حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به عنوان رییس دولت دوازدهم خبر داد و گفت: مراسم تحلیف در موعد مقرر (۱۴مردادماه) برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، حسینعلی امیری پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره جزییات مراسم تحلیف رییس جمهوری افزود: انشاءالله مراسم تحلیف در موعدی که مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است، برگزار می شود.

وی یادآور شد: مقامات داخلی و شخصیت های نظام در مراسم تحلیف حجت الاسلام والمسلمین روحانی حضور می یابند و تعدادی از مقامات کشورهای خارجی نیز برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کرده اند.

معاون امور مجلس رییس جمهوری گفت: براساس قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی پس از برگزاری مراسم تحلیف، رییس جمهوری دو هفته فرصت دارد تا اسامی وزرای پیشنهادی را به مجلس ارایه کند و نمایندگان مجلس نیز یک هفته به بررسی برنامه دولت و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی می پردازند.

امیری در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است رییس جمهوری در مراسم تحلیف اسامی وزرای پیشنهادی را به مجلس ارایه کند؟ افزود: براساس قانون رییس جمهوری پس از مراسم تحلیف دو هفته فرصت دارد تا وزرای پیشنهادی را معرفی کند که این دو هفته می تواند از روز تحلیف شروع شود.

وی در خصوص تعیین تکلیف لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت(تفکیک وزارتخانه ها) گفت: این لایحه با دو فوریت تقدیم مجلس شد که دو فوریت آن رای نیاورد و با یک فوریت بررسی آن در کمیسیون های مجلس انجام شد. در حال حاضر با توجه به اینکه تعطیلات تابستانی مجلس شورای اسلامی را داریم و تا روز تحلیف رییس جمهوری، مجلس جلسه ای ندارد به نظر می رسد که آقای رییس جمهوری وزرای پیشنهادی را براساس ساختار موجود به مجلس ارایه کند.

معاون امور مجلس رییس جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در دولت دوازدهم حضور خواهید داشت؟ تصریح کرد: تا کنون در خصوص مصادیق صحبتی نشده و رییس جمهوری در حال رایزنی است و حضور هیچ یک از اعضای دولت، وزرا و معاونان رییس جمهوری قطعی نشده است.

امیری افزود: در نظام جمهوری اسلامی هرجایی که بستر خدمت برای ما فراهم باشد خدمت را عبادت می دانیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه توصیه ای به معاون امور مجلس دولت دوازدهم دارید ،گفت: قانون گرایی مهمترین توصیه است.

Share