با برگزاری مراسم اختتامیه

استارت آپ مد و لباس منطقه آزاد انزلی برگزیدگان خود را شناخت+ گزارش تصویری

متقی طلب علت برگزاری استارتاپ مد و لباس در منطقه آزاد انزلی را امکان بیشتر تجاری سازی این ایده ها به لحاظ موقعیت اقتصادی و تجاری منطقه آزاد انزلی اعلام نمود تا جوانان علاقمند بتوانند به بسترهای کسب و کار نزدیک تر باشند و با سرمایه گذاران ارتباط پیدا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جمعه ۲۷ مرداد ماه ۹۶  سومین روز و آخرین روز از رویداد شتاب (استارت اپ) چالش، پویش، درآمد مد و لباس به همت نوین فناوران، پارک علم و فناری و منطقه آزاد انزلی برگزار شد. بعد از ۵۴ ساعت کار و تلاش مداوم ایده پردازان در کارگاهها و فعالیتهای تیمی، نهایتاً ۱۰ ایده از میان ۵۹ ایده مطرح شده در مراسم اختتامیه جهت جلب نظر نهایی داوران، به روی صحنه آمدند و ایده های خود را مطرح نمودند.

تیم اول به نام گروه یُسر (طراحی لباس کاربردی با توجه به سلیقه شخصی و قابلیت استفاده  چند منظوره  از پوشاک)

تیم دوم: اتول دوز دوره گرد (ارایه خدمات دسترسی سریع و آسان در مکان های مختلف برای دوخت، طراحی، چاپ و تعمیرات البسه)

تیم سوم: وایا (طراحی و دوخت لباس های ورزشی برای بانوان جهت استفاده در ورزش های غیر سالنی)

تیم چهارم : اتاق پرو یا بستر آزاد کاری (طراحی اپلیکیشنی برای حضور هنرمندان و طراحان مد و لباس جهت حذف واسطه ها و فاصله های مکانی با رویکرد پروفایل معرفی و عملکرد افراد)

تیم پنجم : چی بپوشم( طراحی اپلیکیشنی برای سهولت در خرید پوشاک)

تیم ششم : ست شو (طراحی اپلیکشینی برای ارایه برندهای ایرانی با در نظر گرفتن تخفیفات و رویکرد شبکه اجتماعی)

تیم هفتم: تریشیون (طراحی اپلیکشن)
نماینده این گروه گفت: ایده ما جمع آوری گروه طراحان لباس در وب سایت است تا با توجه به نیاز جوامع امروزی طراحان لباس در یک پلت فرم مشترک کار کنند.

تیم هشتم: ایده مد ( طراحی اپلیکیشنی برای فروش طرح و الگو و طراحی های ویژه با توجه به نوع سفارش مشتری و همچنین آموزشهای مرتبط از راه دور)

تیم نهم: ایده نوریک (تولید پارچه با قابلیت نانوتکنولوژی)

تیم دهم به نام یام (طراحی اپلیکیشنی برای نظام مند نمودن لباسهای مختلف اقوام ایرانی و همچنین استفاده از شیشه و چوب و نظایر آن در طراحی لباس)

متقی طلب نیز در مراسم اختتامییه استارتاپ مد و لباس با گرامیداشت سالروز یاد و خاطره آزادگان دفاع مقدس و تشکر از همه شرکت کنندگان در خصوص برگزاری این استارتاپ گفت: از چند ماه پیش برای این استارتاپ برنامه ریزی کردیم و توانستیم بخش هایی از برنامه ریزی های مرتبط را در این رویداد محقق کنیم.
رییس پارک علم و فناوری گیلان در ادامه ضمن تشکر از ریاست و معاونین منطقه آزاد انزلی به جهت همکاری در برگزاری این رویداد، از همکاری ریاست اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان هم تشکر کرد و گفت: از  مدیران شرکت سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی علی الخصوص آقای امینی نیز تشکر ویژه دارم که علیرغم اینکه در این مسیر رفیق نیمه راه شدیم، ایشان تمام راه آمدند.

وی در ادامه از شکریه رئیس اتاق اصناف گیلان به جهت حمایت از این رویداد، آقای پژوهنده و تیم نوین فناوران به جهت برگزاری رویداد، همکاران پارک علم و فناوری گیلان و همچنین اصحاب رسانه، روزنامه ها و پایگاه های خبری به لحاظ همکاری در انعکاس رویداد فوق تشکر کرد.

وی علت برگزاری استارتاپ مد و لباس در منطقه آزاد انزلی را امکان بیشتر تجاری سازی این ایده ها به لحاظ موقعیت اقتصادی و تجاری منطقه آزاد انزلی اعلام نمود تا جوانان علاقمند بتوانند به بسترهای کسب و کار نزدیک تر باشند و با سرمایه گذاران ارتباط پیدا کنند.

متقی طلب گفت: توجه ویژه به مسایل فرهنگی جامعه با نگاه و روش های فرهنگی می­تواند موجبات پیشرفت و موفقیت جامعه در این خصوص را ایجاد نماید.توجه جوانان به ارزشهای علمی و اعتقادی و اقدام آنها برای جلوگیری از هنجارشکنی و بی توجهی به ارزشهایی از این قبیل از مسائل دیگری بود که دکتر متقی طلب به آن اشاره نمودند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در ارتباط با ایده ها به زیست بوم و جغرافیایی که ایده در آنجا ارایه می شود بیشتر توجه کنند و تلاش نمایند تا همه فعالیتهایشان در این خصوص با محوریت مسئله دانش و فناوری باشد.

متقی طلب در پایان عنایت و همت بیشتر مسئولان استان را در حمایت از این اینگونه رویدادها خواستار شدند و همچنین از حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مشاور استاندار در امور بانوان و خانواده در مراسم افتتاحیه قدردانی نمودند.

سخنران بعدی فاتحی، معاون فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد انزلی بودند که در رابطه با مزایای تجاری سازی ایده ها در منطقه آزاد انزلی به مطالبی اشاره نمودند.

وی در ادامه گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور است و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

فاتحی ضمن قدردانی از پارک علم و فناوری گیلان به جهت حمایت از این رویداد کسب و کار، در مورد خصوصیات مناطق آزاد گفت: این مناطق دارای مزیت هایی هستند که در ایده پردازی می توانند به شما کمک کنند. از سوی دیگر چنانچه صاحبان ایده بتوانند در مناطق آزاد ایده خود را تجاری سازی کنند از معافیت ۲۰ ساله مالیاتی برخوردار می شوند و همچنین می توانند مشمول قوانین خاصی که در حوزه کارآفرینی در مناطق آزاد وجود دارد و تسهیلات برای صادرات محصولات بهره مند شوند.

در نهایت پس از بررسی های هیات داوران سه گروه به عنوان تیمهای اول تا سوم این رویداد انتخاب و جوایزی از سوی پارک علم و فناوری گیلان به آنها اهدا شد.

۱- گروه اول : تیم ایده مد
۲- گروه دوم : تیم اتاق پرو
۳- گروه سوم : اتول دوز دوره گرد

 لازم به یادآوری است که پارک علم و فناوری گیلان آمادگی دارد با شرط دارا بودن سه ویژگی برخورداری از یک تیم تخصصی مرتبط، داشتن طرح توسعه کسب و کار و همچنین دارا بودن مبانی علمی و نوآوری، ایده های برتر را پذیرش نموده و مورد حمایت قرار دهد.

Share