در جلسه غیرعلنی شورای شهر رشت

از چانه‌زنی بر سر واگذاری آپارتمان به جمعیت دفاع از فلسطین تا مرکز پژوهش های شورا

رسولی به پایان دوره شورای چهارم اشاره نمود و از ریاست شورا خواست تا با بازنگری در اساسنامه- که در ترکیب هیات هفت نفره آن ۴ عضو شورا نیز هستند- اصلاحاتی در اساسنامه صورت گیرد تا مرکز پژوهش های شورای شهر برای آغاز بکار مجدد تحویل شورای پنجم گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز هشتم مرداد ماه۹۶، یکصدو نود و هشتمین جلسه شورای شهر در تالار شورا برگزار شد. در این جلسه رضا رسولی خواستار احیای مرکز پژوهش های شورای شهر رشت شد که پس از شورای سوم وضعیت آن معلق مانده است.

در ابتدای جلسه، رئیس شورای شهر در نطق پیش از دستور جلسه، مناسبت های هفته را گرامی داشت و گفت: الحمدالله چندوقتی است که همه ما شاهد پرداختها و معوقات پرسنلی با همت اعضای محترم بوده و در دستور کار روزانه قرارداشته ، ضمن تشکر از شما همکاران خوب به جهت حمایت، آرزو دارم پرسنل و عوامل شهرداری و پیمانکاران عزیز در کوتاه ترین زمان شأن و منزلتشان حفظ و به حقوق حقّه خود برسند. کفیل محترم شهرداری هم با قید فوریت نسبت به تعیین تکلیف نمودن وضعیت استخدامی همکاران عزیز در حوزه های شهرداری با توجه به بخشنامه ها و قوانین اقدام به موقع نماید تا ثبات جایگاهی برای یکایک عزیزان و همکاران پرتلاش خودم ایجاد گردد.

مسعود کاظمی رئیس شورا درانتها افزود: روسای کمیسیون های شورا با توجه به مکاتبه محضر عزیزان نسبت به تعیین تکلیف پرونده های ارجاعی اقدام نمایند که کلیه لوایح در این شورا بررسی و تعیین تکلیف گردد. اعضای محترم لطفا به امضاء دفتر صورتجلسات اقدام و با احترام نسبت به تحویل کلیه وسایل در اختیار اقدام نمایند.

مرکز پژوهش های شورا احیا شود

رئیس کمیسیون ترافیک شورا در نطق پیش از دستور جلسه گفت: بقعه خواهر امام رضا در رشت فرصت خوبی است که همانند حرم شاه چراغ احیا و بازسازی شده و به صورت یک فرصت گردشگری مورد استفاده قرار گیرد.

رضا رسولی از ریاست شورا خواست تا با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه محرم، از سرپرست شهرداری بخواهد تا بهسازی و آماده سازی این بقعه را در دستور کار خود قرار دهد.

عضو شورا، به سیاست گذاری های شورای شهر به عنوان مرجع حرکت های مدیریت شهری اشاره نمود و افزود: با بازنگری اساسنامه مرکز پژوهش های شورای شهر در خرداد ۱۳۸۹، این مرکز راه اندازی شد ولی بر اساس شنیده ها به دلیل دور شدن این مرکز از ماهیت اصلی خود، فعالیت مرکز پژوهش شورای شهر رشت پس از شورای سوم به صورت معلق درآمد و با وجود تلاش شورای چهارم برای راه اندازی مجدد، توفیقی حاصل نشده است.

رسولی به پایان دوره شورای چهارم اشاره نمود و از ریاست شورا خواست تا با بازنگری در اساسنامه- که در ترکیب هیات هفت نفره آن ۴ عضو شورا نیز هستند- اصلاحاتی در اساسنامه صورت گیرد تا مرکز پژوهش های شورای شهر برای آغاز بکار مجدد تحویل شورای پنجم گردد.

وی تاکید کرد: بدین منظور لازم است یک تیم تشکیل شده و اساسنامه را مورد بررسی قرار دهد.

پس از تایید ریاست شورای شهر، مقرر شد رسولی، عضو شورای شهر، موضوع را پیگیری نموده و تا هفته آتی پیشنهاد مشخص را به شورا ارایه دهد.

واگذاری یک باب آپارتمان به جمعیت دفاع از فلسطین مسکوت ماند

سپس، نامه ها و لوایح بررسی شد. در یکی از دستور جلسه ها اساسنامه اخذ مجوز باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری مورد بررسی قرار گرفت. منشی شورا، نظر کارشناس حقوقی و کمیسیون فرهنگی را در این زمینه قرائت کرد.

مدت پذیرش مسئولیت هیات مدیره، حضور یک عضو شورا در هیات مدیریه، حضور دو سوم اعضا در جلسات، موضوع حق امضا و وجود یک بازرس منصوب از سوی شورای شهر ، پیشنهاد راهکارهایی برای ایجاد منابع درآمدی و… برخی از مواردی پیشنهادی بود که توسط حجت جذب، منشی شورا، قرائت گردید.

اعضای شورا با برخی از پیشنهادها موافقت و با توجه به ممانعت قانونی، مقرر شد عضو شورا جزو هیات مدیره نباشد.

دستور بعدی واگذاری یک باب آپارتمان به جمعیت دفاع از فلسطین بود. این لایحه که قبلا تحت عنوان دیگری به شورا آمده بود، دوباره مسکوت ماند. محمد علی رفیعی در مخالفت این لایحه گفت: در کشور کسی مخالف کمک به فلسطین نیست. اما قرار نیست ملک به جمعیت مذکور هبه شود و ملک باید در مالکیت شهرداری باقی می ماند و می توان با قید زمان ساختمان را در اختیار جمعیت مذکور قرار داد.

فرهاد شوقی در موافقت با این واگذاری گفت: دو نفر از جمعیت مذکور در چند نوبت در هیات رئیسه حاضر شدند و توضیحاتی ارایه دادند. طبیعتا اگر بخواهیم به یک مجموعه فرهنگی به نام جمعیت حمایت از فلسطین کمک شود، می باید شهرداری به باقی مراکز فرهنگی هم کمک نماید.

عضو هیات رئیسه شورا با اشاره به توصیه های امام(ره) در مورد حمایت از ملت فلسطین، تصریح کرد: اگر نتوانستیم به دیگر موسسات فرهنگی کمک نماییم، تقصیر این موسسه نیست و می توان به دیگر موسسات هم در موارد دیگر کمک کرد.

رئیس شورا نظر مخالفت کمیسیون بودجه را نیز اعلام نمود و گفت: با توجه به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی شورا، یک هفته برای بررسی بیشتر مسکوت بماند.

خزانه دار شورا مخالف عدم تعیین تکلیف ماندن این لایحه شد و تاکید کرد: با توجه به اینکه کمیسیون بودجه مخالفت خود را اعلام کرده و بیش از ۶ماه است که این لایحه بلاتکلیف مانده است؛ می باید همین امروز وضعیت این لایحه مشخص گردد.

با این حال، به پیشنهاد رئیس کمیسیون فرهنگی، اعضای شورا موافقت نموده و به مسکوت ماندن لایحه و بررسی دوباره در کمیسیون فرهنگی رای دادند.

مظفر نیکومنش پس از رای گیری مخالف چنین واگذاری شد: چگونه است با وجود رد شدن این لایحه، کلید ساختمان در اختیار این جمعیت قرار می گیرد! و این در شرایطی است که ما هنوز نتوانستیم مکانی برای فعالین دارالقران بدهیم و یا کودکان اوتیسم مکانی برای فعالیت ندارند و با وجود مخالفت قبلی از این لایحه، چرا دوباره این لایحه به تغییر نام جمعیت به صحن شورا می آید؟!

همچنین بودجه سال ۹۶ سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری با اعمال تغییراتی با نظر کمیسیون بودجه تصویب شد.

همچنین موافقت با انتقال دو باب کیوسک مطبوعاتی، به دلیل قرار گیری در محل عابر پیاده و همچنین اجرای باند بلوار قلی پور موافقت گردید.

همچنین لایحه کمک به دیه سوختگی دختری که در محرم سال گذشته در اثر اتش سوزی نمادین خیمه ها دچار سوختگی شد؛ بررسی گردید. مبلغ دیه ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. رئیس کمیسیون بودجه در توضیحاتی گفت: با توجه به اینکه هیات توان پرداخت دیه را ندارد، مقرر شده بخش مربوط به هیات را نیز شهرداری بپردازد.

علوی افزود: بخشی از دیه را هم می باید سازمان تبلیغات بپردازد، ولی ابتدا باید سقف دیه مشخص گردد و با بررسی حقوقی و مشخص شدن حکم دادگاه، و پس از رضایت شاکی، رقم قابل پرداخت شهردار که ۶۰ درصد می باشد پرداخت گردد.

Share