با حضور مسئولان؛

از پوستر هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان رونمایی شد+تصاویر

پوستر هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پوستر هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان عصر روز شنبه ۲۱ مرداد با حضور فیروز فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سعید اگشته شهردار ،محمدرضا قربانی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری، جمعی از مسئولین، خبرنگاران و اصحاب رسانه و هنرمندان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان رونمایی شد.

درابتدای این مراسم سعید اگشته دبیر جشنواره ضمن تشکر از هنرمندان و دست اندرکاران گفت: امسال جشنواره از ۲۵ الی ۲۸ مرداد در۸ نقطه شهر برگزار خواهد شد. این جشنواره ملی در ٢ مرحله تدوین شده که در مرحله نخست ٣١٠ طرح و ایده از ٢۵ استان به دبیرخانه جشنواره ارسال و ٧۵ طرح در این مرحله پذیرفته شد؛ پس از ارزیابی داوران در نهایت، ۱۵ نمایش برای اجرا در بخش مسابقه و ۵ نمایش در بخش کودک پذیرفته شد.

آگشته اسامی داوران را بدین شرح اعلام کرد:قطب الدین صادقی،کوروش زارعی،نادر برهانی مرند  و بازبین  های بخش مسابقه:مریم نجاتی ،علی ظفر قهرمانی نژاد، محمود فرضی نژاد؛بازبین بخش کودک: محمدعلی صادق حسنی، پوریا کریمی؛ بازخوان طرح وایده: نگار نادری، محمدعلی صادق حسنی و یوسف فخرایی

اگشته افزود: «حفظ ریشه های فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی»، «ارتقای سطح دانش شهروندی، بهبود زندگی شهری» و «استحکام پیوند شهروندی، مشارکت در ساختن شهر سالم و پاک» از اهداف برگزاری هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان است.

«شهروند،فرهنگ ایثار و شهادت»، «شهروند، اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، «شهروند، فرهنگ دینی و اسلامی»، «شهروند، آگاهی از حقوق شهروندی»، «شهروند، آسیب های اجتماعی»، «ترویج کتاب و کتابخوانی»، «شهروند، محیط زیست (چالش ها؛ مخاطرات؛ راهکارها)»، «شهروند، مشارکت مسئولانه درصرفه جویی منابع انرژی؛ حفظ فضای سبز، اموال  عمومی؛ مدیریت زباله و پسماند، ترافیک» همچنین شعار سال ۹۶ «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از محورهای جشنواره امسال  می باشند.

در ادامه مراسم فیروز فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: یکی از مسائلی که باید به آن پرداخته شود بحث آموزش است که در این جشنواره حضور بخش کودک نشان از این دارد که به اموزش بخصوص در حوزه کودک توجه شده است . وی در ادامه افزود: گفتمان سه مرحله دارد: اندیشه،تبدیل اندیشه به کنشهای زبانی و تبدیل کنشهای زبانی به رفتار که بعد از آن چیزی به نام فرهنگ ایجاد خواهد شد.

فاضلی افزود: برگزاری هشتمین دوره جشنواره نشان از این دارد که این جشنواره تبدیل به یک کردار شده است که ماحصلش تحول است. تئاتر شهروند هدفش این است که شهروند را درگیر کند و تماشاگر خودش جزو صحنه شود.

دولت یازدهم و دوازدهم خودش را موظف دانسته که حقوق شهروندی را اجرا کند و چه ابزاری بالاتر از هنر که این هدف را اجرایی نماید.

در ادامه محمد رضا قربانی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری لاهیجان ضمن تشکر از بانیان ،هنرمندان و کادراجرایی جشنواره آمادگی فرمانداری جهت هرگونه همکاری در طول جشنواره را اعلام کرد.

گفتنی است، موضوعات شهروند، شعار سال، آسیب های اجتماعی، ترویج کتاب و کتابخوانی از موارد مورد توجه هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان است.

هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از ۲۵ مرداد لغایت ۲۸ مرداد در لاهیجان برگزار خواهد شد.

Share