حاجتی خبر داد:

اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان برای مرمت مدرسه ماندگار شهید بهشتی رشت

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: با شناسایی مدرسه ماندگار شهید بهشتی، تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان برای مرمت مدرسه شهید بهشتی رشت هزینه شده که برای بازسازی این مدرسه تاریخی، ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی حاجتی در جلسه هیئت امنای مدرسه ماندگار شهید بهشتی ناحیه دو رشت، با اشاره به ویژگی های کم نظیر این مدرسه گفت: مدرسه شهید بهشتی از جهات مختلف حائز اهمیت است که ابعاد تاریخی و سرمایه های انسانی از مهم ترین موارد است.

وی قدمت بالای این مدرسه را یکی از ویژگی های آن دانست و افزود:  همزمان با صد سالگی دبیرستان شهید بهشتی در مهر ۱۳۹۸ جشن صدسالگی این مدرسه با حضور  فارغ التحصیلان این مدرسه برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان سرمایه های انسانی را برگ برنده نظام تعلیم و تربیت و به ویژه مدارس ماندگار برشمرد و خاطرنشان کرد: وجود شخصیت های برتر علمی چون: پروفسور سمیعی، پروفسور رضا، پروفسور بهزاد و دهها چهره علمی، فرهنگی و اجتماعی وظیفه ما را در قبال حفظ ارزشها و کیفیت این گونه مدارس سنگین می کند.

حاجتی در پایان با قدردانی از تلاشهای اداره کل نوسازی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، ابراز امیدواری کرد: با جذب اعتبارات لازم، مرمت مدرسه ماندگار شهید بهشتی بر طبق ضوابط سازمان میراث فرهنگی، شاهد حفظ و ادامه فعالیتهای فرهنگی و آموزشی این مدرسه باشیم.

دبیرستان شهید بهشتی (شاهپور) در سال ۱۲۹۸ تأسیس شده است.  این اثر در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۵۶ با شمارهٔ ثبت ۱۵۱۷ به نام دبیرستان شاهپور به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ساختمان اصلی دبیرستان شهید بهشتی رشت به شکل حرف «تی» انگلیسی  ساخته شده است.

این مدرسه ماندگار ۱۴ کلاس درس ، آزمایشگاه و کتابخانه دارد.

در کشور ۴۸ مدرسه ماندگار وجود دارد و دبیرستان پسرانه شهید بهشتی رشت در شهریور ماه ۱۳۹۱ به عنوان دبیرستان ماندگار معرفی شد.

Share