شهردار منطقه یک رشت خبرداد

احداث پارک حاشیه زرجوب و اجرای طرح بهسازی ورودی شهر از تخته پل به سمت میدان نبوت

مدیر منطقه یک شهرداری رشت کل محوطه پارک حاشیه رودخانه زرجوب را ۸ هزار و ۴۳۷ مترمربع عنوان کرد و گفت: ۳۵۰۰ متر از این پارک به فضای سبز اختصاص داده شده، طراحی مبلمان شهری، آلاچیق و ست ورزشی از اهم امکانات این پارک می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عصر روز بیست و پنجم مرداد ماه در مراسمی با حضور مهندس جمشیدپور سرپرست شهرداری رشت، فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی، سیدرضا موسوی روزان رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت، مهندس پورناصرانی مدیر منطقه یک شهرداری رشت، مهندس شیخ کاظمی معاون خدمات شهر منطقه یک، جمعی از مسئولین، پیمانکاران و شهروندان رشت، آغاز عملیات اجرایی احداث پارک حاشیه رودخانه زرجوب و بهسازی مسیر جاده پیربازار در محل پل توحید برگزار شد.
محمد پورناصرانی ضمن تقدیر و تشکر از اعضای شورای دوره چهارم بابت تصویب برنامه مدون در توسعه شهر اذعان داشت: براساس این برنامه ارائه خدمات در محدوده گلسار تکمیل و امروز کم کم خدمات را به سمت منطقه محروم منطقه یک در محلات فخب و پیربازار هدایت کرده ایم.
مدیر منطقه یک شهرداری رشت افزود: تا پایان سال جاری تحول گسترده و چشم گیری در محور جاده پیربازار از ابتدای پل بوسار تا تخته پل از جمله طرح پاکسازی حاشیه رودخانه، احداث دیواره حفاظتی، احداث پارک و احداث زمینهای ورزشی در دو فاز حاشیه رودخانه از پل بوسار تا قلی پور و از قلی پور تا پل توحید خواهیم داشت و همچنین این منطقه در صدد است تا در محور پیربازار، جهت احداث پارک و میدان میوه و تره بار بواسطه نیازسنجی و استعداد آن محدوده، زمین تملک گرداند و همچنین پایانه شرق را نیز احداث نماید.
وی در ادامه عنوان کرد: این پروژه شامل احداث پارک حاشیه رودخانه زرجوب میدان توحید تا خیابان ۱۶۶ متری و خیابان ۸ متری با مساحت ۸ هزار و ۴۳۷ متری، اجرای عملیات ساماندهی مسیر پیربازار با طول ۲ کیلومتر و اجرای عملیات احداث دیوار حفاظتی رودخانه زرجوب محدوده پل توحید تا خیابان ۱۶۴ را شامل می شود.
مهندس پورناصرانی خاطرنشان کرد: پارک احداثی در حاشیه رودخانه زرجوب در پایین دست پل توحید تا خیابان ۱۶۶ به طول ۳۳۰ متر واقع شده در حاشیه سمت راست پارک خیابان ۸ متری از جنس کیوبیک پیش بینی شده که این خیابان یکطرفه به طول ۳۳۰ متر میدان توحید را به انتهای بن بست اول متصل می کند.
مدیر منطقه یک شهرداری رشت کل محوطه پارک حاشیه رودخانه زرجوب را ۸ هزار و ۴۳۷ مترمربع عنوان کرد و گفت: ۳۵۰۰ متر از این پارک به فضای سبز اختصاص داده شده، طراحی مبلمان شهری، آلاچیق و ست ورزشی از اهم امکانات این پارک می باشد.
وی افزود: بهسازی جاده مسیر پیربازار با توجه به فاصله اندک آن با گلسار از مهم ترین درخواستهای شهروندان این منطقه بود، لذا امسال طرح بهسازی ورودی شهر از مسیر تخته پل به سمت میدان نبوت در دو فاز با برآورد هزینه کرد ۳۷ میلیارد ریالی انجام خواهد شد.
مهندس پورناصرانی، با اشاره به برآورد هزینه ۳۷ میلیاردی در اجرای پروژه احداث دیوار حفاظتی اذعان داشت: امید است با همراهی نمایندگان مردم در پارلمان محلی و مسئولین شهری در بهسازی مسیر حاشیه رودخانه های شهر، شهر رشت را به جایگاهی که مستحق مردم فهیم این شهر است برسانیم.
و در انتها اذعان داشت: امیدواریم با اجرای پروژه های مذکور در توسعه، شور و نشاط و رضایتمندی ساکنین محله فخب، کوی حسینی و جاده پیربازار گامی بلند برداریم.

Share