ضرورت ورود نهادهای نظارتی

آیا زلزله‌ای در شهرداری رشت در راه است؟ | شورا و شهرداری را چه می‌شود

طی چند روز اخیر در حالی شاهد تغییر در روسای برخی سازمان ها و همچنین معاونین شهرداری رشت هستیم که پیش از این فرامرز جمشیدپور منکر هرگونه تغییرات عمده در بدنه شهرداری رشت شده بود.

شهرداری رشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شورای چهارم رشت در روزهای پایانی عمر خود نیز باز هم گرفتار حواشی فراوانی شده که بیش از پیش نگرانی شهروندان را دامن زده است.

بی ثباتی مدیریت شهرداری و عزل و نصب های پیاپی یکی از موضوعاتی بود که طی این سالها از سوی شورانشینان به عنوان یکی از نقاط ضعف سیدمحمدعلی ثابت قدم شهردار سابق رشت مطرح میشد اما طی دو هفته اخیر همان شورایی که ثابت قدم را به دلیل عزل و نصب های پیاپی از سمت خود عزل کرده بود به شدت به دنبال عزل فرامرز جمشیدپور سرپرست شهرداری رشت است!

دو جلسه اخیر شورای شهر رشت نیز به دلیل طرح تغییر سرپرست شهرداری با آبستراکسیون اعضا شورا لغو شده است تا در دقایق پایانی عمر شورا باز هم شاهد انتخاب سرپرست جدیدی برای شهرداری رشت نباشیم.

در همین راستا رضا رسولی عضو فعلی شورا و منتخب شورای پنحم که با جمعی از همکاران خود به دنبال انتخاب شهردار آتی رشت است و حتی به قزوین و زنجان نیز برای این کار سفر کرده است، عزل و نصب‌های متعدد در شهرداری را جهت تثبیت موقعیت سرپرست شهرداری رشت دانسته و گفته این اقدامات غیرضروری در شهرداری به‌منظور باج دادن در حال انجام است.

از سوی دیگر اسماعیل حاجی پور دیگر عضو شورا دلیل آبستراکسیون را مخالفت با تغییر در سرپرست شهرداری رشت دانست و گفت: «با فاصله چند روز مانده به پایان عمر شورای چهارم می‌خواستند سرپرستی شهرداری رشت را تغییر دهند و یکی از منتخبین شورای پنجم را به عنوان سرپرست منصوب کنند».

درحالی که حواشی عدم برگزاری جلسات اخیر شورا و تغییرات پیاپی در بدنه شهرداری رشت با احکام فرامرز جمشیدپور ادامه دارد، یکی از سایتهای خبری گیلان با انتشار خبری در بخش شنیده های خود مواردی را مطرح کرده است که حکایت از زلزله در مدیریت شهری است.

این رسانه نوشته است: «بزودی فرامرز جمشیدپور سرپرست شهرداری رشت بانظر و حمایت برخی از اعضای شورای چهارم مدیران مناطق ۵ گانه و مدیر روابط عمومی و مدیر در آمدهای عمومی شهرداری را عزل و بجای ایشان افراد جدیدی را جایگزین خواهد کرد. بنابر بر این گزارش ظاهرا با پیشنهاد و نظر حامیان جمشیدپور در شورا قرار است مجتبی ماه پسند جایگزین محمد پورناصرانی در مدیریت شهرداری منطقه یک، مجتبی شهرستانی جایگزین مرتضی عاطفی در شهرداری منطقه ۲، حامد بشردانش جایگزین طیبه بینا در شهرداری منطقه ۳ ، فاطمه قدیمی حرفه جایگزین متین عاشوری در شهرداری منطقه ۴ و اصغر کامران جایگزین رضا عاشری در شهرداری منطقه ۵ گردد. همچنین حسن هادی زاده نیز جایگزین فاطمه قدیمی در مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کلانشهر رشت و جواد حرفت خواه جایگزین خانم تجددی در مدیریت درآمد شهرداری خواهد شد».

ادعای حاجی پور مبنی بر تغییر سرپرست شهرداری و انتخاب یک عضو منتخب شورای پنجم به عنوان جانشین جمشیدپور در حالی صورت گرفته است که پیش از این برخی رسانه های منتسب به جریان اصولگرا این طرح را نقشه اصلاح طلبان برای ورود عضو علی البدل و اصلاح طلب شورای شهر به جمع اعضای اصلی دانسته اند، بنابراین طرح این موضوع توسط حاجی پور که خود از لیست اصلاح طلبان وارد شورا شده عملا ما را با یک دوگانگی مواجه می کند!

از سوی دیگر طی چند روز اخیر در حالی شاهد تغییر در روسای برخی سازمان ها و همچنین معاونین شهرداری رشت هستیم که پیش از این فرامرز جمشیدپور منکر هرگونه تغییرات عمده در بدنه شهرداری رشت شده بود. بنابراین اگر ادعای رسانه‎ها مبنی بر تغییرات اساسی در بدنه شهرداری رشت صحت داشته باشد عملا شاهد یک نوع مهره چینی در فاصله کمتر از ده روز باقیمانده به پایان عمر دوره چهارم شورای شهر رشت خواهیم بود که تبعات آن شورای پنجم رشت را نیز با خود درگیر خواهد کرد.

شورای سوم رشت به دلیل بازداشت و محکومیت تعدادی از اعضای آن نام نیکی از خود در اذهان مردم باقی نگذاشت و در این بین بنظر می رسد شورای چهارم نیز به نوعی دیگر بر بدنام شدن خود اصرار دارد. همانقدر که تعیین سرپرست جدید برای شهرداری رشت در فاصله ده روز مانده به عمر شورای چهارم اشتباه است، بی ثباتی در مدیریت شهری رشت و صدور احکام جدید برای مدیران توسط جمشیدپور که حضور خود او نیز در شهرداری موقت بوده اقدام اشتباهی است. بنابراین از نهادهای نظارتی و فرمانداری شهرستان رشت انتظار می رود که با ورود به موضوع طرفین را به نوعی دعوت به آرامش کنند تا حداقل طی این چندروز باقیمانده شاهد اقدام خسارت باری در آستانه پایان عمر شورا نباشیم.

Share