در جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی راههای استان گیلان مطرح شد

آمار تصادفات رانندگی در گیلان بسیار دردناک است | اعمال قوانین سختگیرانه برای استفاده از کلاه ایمنی

شعبانپورگفت: آمار ارائه شده بسیار دردناک است، علی الخصوص که قریب به ۶۲ درصد تصادفات متعلق به عابران و راکبین موتور سیکلت ها است لذا باید در این زمینه فکر اساسی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پنجمین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی راههای استان گیلان در سال جاری با حضور مهندس شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، مهندس خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان و اعضای کمیته اجرایی ایمنی راههای استان گیلان در محل استانداری گیلان برگزار گردید.

در این جلسه شعبانپور بیش از هرچیز به اهمیت نقش آموزش و فرهنگ سازی در خصوص حفظ ایمنی راهها اشاره کرد و گفت : متاسفانه در مجموع تعداد ۲۸۱ نفر از هم وطنان عزیزمان در تصادفات برون شهری و درون شهری استان گیلان جانشان را از دست داده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در این خصوص افزود: بروز تصادفات جاده ای نشان می دهد که نیازمند یک اقدام انقلابی در زمینه فرهنگ سازی و آموزش مردم هستیم. رسانه ها، اعم از صدا و سیما و مطبوعات می توانند در این خصوص نقش به سزایی ایفا کنند.

وی در ادامه گفت: فی المثل رسانه های می توانند با انعکاس تصادفات مهم و تاثیر گزار مردم را از جوانب عدم رعایت قوانین راهنمای رانندگی و اصول صحیح رانندگی آگاه کنند.

شعبانپور در ادامه به نقش مهم دهیاری ها اشاره کرد و گفت: آمار ارائه شده بسیار دردناک است، علی الخصوص که قریب به ۶۲ درصد تصادفات متعلق به عابران و راکبین موتور سیکلت ها است لذا باید در این زمینه فکر اساسی کنیم.

شعبان پور خاطر نشان کرد؛ متاسفانه بسیاری از این آمارها مربوط به مراکز روستایی است لذا دهیاران باید در آموزش روستاییان بیشتر همت کنند. وی با تاکید بر استفاده از کلاه ایمنی گفت: در این خصوص باید قوانین سختگیرانه تری اعمال شود.

در همین راستا خاوری مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان از بالا رفتن تصادفات و تلفات جاده ای در چهار ماهه اخیر ابراز نگرانی و تاسف کرده و گفت: متاسفانه آمار نشان می دهد که محورهای رشت، لنگرود، رضوانشهر، انزلی، تالش، سیاهکل و آستارا جزء محورهایی بوده اند که بیشترین آمار تصادفات جاده ای را در چهار ماهه اخیر داشته اند که البته توریستی بودن استان و حجم مسافرتهای تابستانی در بروز تصادفات بی تاثیر نبوده است.

وی افزود: فلذا اهمیت نقش آموزش و اعمال قانون می تواند در کنترل موضوع گره گشا باشد. مهندس خاوری در خاتمه افزود: آمارها نشان می دهد که یکی از دلایل تصادفات عابرین پیاده تاریکی هوا، بین ساعات بیست تا بیست چهاراست. لذا قطعا پوشش مناسب عابرین در شب و استفاده از رنگهای روشن می تواند این آمار را کاهش دهد.
در پایان جلسه هریک از اعضای کمسیون اجرایی ایمنی راههای استان گیلان به گزارش آخرین عملکرد خود در زمینه ایمنی راهها پرداختند.

Share