در دو نسخه 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتومیک

آغاز عرضه مدل ۳۶۰، نخستین سدان ام‌جی پارس+تصاویر

بازار سدان‌های زیر ۷۰ میلیونی کشور در این روزها شاهد عرضه مدل‌های جدیدتر، زیباتر و به‌روزتری نسبت به انواع موجود است. پیش‌تر، ثبت‌نام از دو خودروی نسبتاً جذاب و مجهز بسترن B30 و بی‌وای‌دی F3 آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پدال، بازار سدان‌های زیر ۷۰ میلیونی کشور در این روزها شاهد عرضه مدل‌های جدیدتر، زیباتر و به‌روزتری نسبت به انواع موجود است. پیش‌تر، ثبت‌نام از دو خودروی نسبتاً جذاب و مجهز بسترن B30 و بی‌وای‌دی F3 آغاز شد. حال با آغاز ثبت‌نام از خودروی ام‌جی ۳۶۰ این رقابت وارد فاز نوینی گردید. در این میان، ریشه‌های بریتانیایی ام‌جی ۳۶۰ تا حدی برگ برنده‌ای برای این خودرو در مقابل دو آن دو رقیب دیگر به حساب می‌آید. گو اینکه از دیدگاه برخی از صاحب‌نظران، این خودرو یک ام‌جی اصیل و تمام‌عیار نیست و از مشارکت میان سایک و ام‌جی تولد یافته و با نام رووی ۳۶۰ هم در چین عرضه می‌شود، ولی با این وجود نمی‌توان از پشتوانه تکنولوژیک و همچنین نظارت و مهندسی برتر کمپانی ام‌جی در توسعه و تکوین آن چشم‌پوشی نمود. به تجربه ثابت شده که مشتری ایرانی به نام و برند خودروی زیر پای خود اهمیت بسیاری قائل است و بی‌شک طنین نام ام‌جی برای او بار اطمینان خاطر بیشتری نسبت به دیگر نسخه‌های رقیب به همراه دارد.


همان‌طور که گفته شد، پس از ماه‌ها انتظار، بالاخره شرکت ام‌جی پارس مهیای عرضه تنها سدان تولیدی خود یعنی ام‌جی ۳۶۰ به بازار کشور شد. این خودرو داتر دو نسخه ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتومیک (تیپ ترونیک) عرضه می‌شود. قیمت نسخه دستی ام‌جی ۳۶۰ معادل ۵۶ میلیون و نسخه اتوماتیک آن برابر ۶۵ میلیون تومان است. مهلت انتظار برای دریافت این خودرو برای خریداران آن معادل ۳۰ روز تعیین شده است که امیدواریم که در عمل نیز این‌چنین باشد و از این زمان بیشتر طول نکشد.

ام‌جی ۳۶۰ در رنگ‌های سفید، نوک‌مدادی، مشکی، بژ، قرمز و نقره‌ای عرضه می‌شود. گارانتی آن سه سال و یا ۱۰۰ هزار کیلومتر تعیین شده است.


ام‌جی ۳۶۰ در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی به بازار چین عرضه شد. این خودرو اخیراً دستخوش یک فیس‌لیفت شد که در ماه‌های آتی راهی بازار می‌گردد. در سال ۲۰۱۸ میلادی، این خودرو به بازارهای کشورهای حوزه خلیج‌فارس نیز عرضه خواهد شد.


در سال ۲۰۱۶ میلادی، این خودرو از میان ۱۱۰ خودروی سدان نخستی که در کشور چین به فروش رفته‌اند توانست جایگاه پنجاه و دوم را با فروشی معادل ۸۲,۸۶۱ دستگاه از آن خود سازد.

Share