مدیران استان‌های گیلان و زنجان دور یک میز نشستند:

آخرین وضعیت پروژه ملاسرا-شفت-زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان اذعان داشت: طول کل محور ۹۰ کیلومتر می باشد که حدود ۳۰ کیلومتر در محدوده استان زنجان و ۶۰ کیلومتر در محدوده استان گیلان واقع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه بررسی پروژه ملاسرا-شفت -زنجان با حضور شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، نمایندگان مردم شهرستان های زنجان و فومن و شفت، خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان و وثوقی مدیرکل راه و شهرسازی زنجان برگزار گردید.

علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در این جلسه اظهار داشت: مطالعات مرحله اول محور ملاسرا-شفت-زنجان از سال ۱۳۸۶ به منظور بررسی امکان اتصال دو استان گیلان و زنجان، توسط معاونت برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وقت وزارت متبوع در دستور کار قرار گرفت.

خاوری اضافه کرد: با توجه به ماهیت منطقه و عدم وجود راه در بخش هایی از مسیر، مطالعات در دو بخش یکی به صورت بهسازی و دیگری به صورت نوسازی دنبال گردید.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان اذعان داشت: طول کل محور ۹۰ کیلومتر می باشد که حدود ۳۰ کیلومتر در محدوده استان زنجان و ۶۰ کیلومتر در محدوده استان گیلان واقع شده است.

رئیس شورای حمل و نقل استان گیلان تصریح کرد: مطالعات ملاسرا-شفت تکمیل و عملیات اجرائی ۲.۷ کیلومتر آن آغاز شده و تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مطالعات فاز صفر و اول شفت زنجان هم انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات فاز دوم در یک قطعه به طول ۲.۵ کیلومتر انجام شده است و علیرغم فرایند مناقصه و انتخاب پیمانکار به علت مشکلات زیست محیطی و ممانعت محیط زیست استان عملیات اجرائی آن آغاز نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان این جلسه را خوب ارزیابی کرد و گفت: مقرر شد جلسات مشترک ماهیانه بین ادارات کل منابع طبیعی، محیط زیست و مدیران کل دفتر فنی استانداریهای گیلان و زنجان جهت پیشبرد این پروژه انجام شود.

خاوری پیگیری انعقاد و یا تمدید قرارداد مشاور برای کل مسیر در فاز دوم و پیگیری تامین اعتبار برای مطالعات و اجرای این پروژه را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد.

وی در پایان گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد عملیات اجرائی مسیر ملاسرا-شفت-طارم-زنجان، در محدوده ۳۰ کیلومتری واقع شده در استان زنجان، توسط اداره کل راه و شهرسازی زنجان اقدام شود.

Share