در نشست جامعه اسلامی مهندسین مطرح شد:

آخرین تغییر و تحولات کابینه دوازدهم از زبان باهنر

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه رحمانی‌فضلی، سلطانی‌فر و ظریف در دولت می‌مانند، گفت: شریعتمداری به وزارت صنعت می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز (شنبه ۷ مرداد) در نشست ماهیانه این تشکل، با اشاره به اینکه مهمترین خبر این روزها خبرهای دولت و ترکیب کابینه است، گفت: مجموع جمع‌بندی شایعات خبرها تا آنجا که من اطلاع دارم، این است که معاون اول و وزرای خارجه، بهداشت، ورزش، کشور، راه و شهرسازی و برنامه و بودجه می‌مانند.

وی افزود: در برخی وزارتخانه‌ها رئیس‌جمهور می‌خواهد افراد بمانند، اما وزرا قبول نکردند، از جمله وزیر نفت که من با وی صحبت کردم و به‌شدت ابا داشت و گفت «فشارهای غیرمعمول زیاد است و حوصله این جنگ و گریزها را ندارم»، همچنین حجتی هم به‌دلیل کسالت قبول مسئولیت نکرده است.

باهنر خاطرنشان کرد: همچنین شریعتمداری برای وزارت صنعت معرفی می‌شود. واعظی رئیس نهاد ریاست‌جمهوری و نهاوندیان وزیر اقتصاد می‌شود. کابینه نیز احتمالاً بعد از مراسم تحلیف تقدیم مجلس می‌شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه روحانی در برخی جاها گفته فراجناحی است، اما در جایی هم گفته مدیران ارشد باید با خواست ۲۴ میلیون رأی‌دهنده به وی باشد، اظهار داشت: در اقتصاد کلان سه پست وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه باید هماهنگ باشند و دنبال یک سیاست باشند و اگر زاویه داشته باشند وقت رئیس‌جمهور را خواهند گرفت.

وی با ابراز اینکه «پیشنهاد ما به روحانی این است که دولت تدبیر و اقدام تشکیل دهد»، گفت: دولت گذشته اقدام نداشت، اما برخی جاها تدبیر خوبی داشت و برای اقدام نیاز به شجاعت داشت.

باهنر تصریح کرد: مطالبات مردم هم روشن است و همه جناح‌ها به یک اجماع رسیدند که مطالبات مهم پیشِ‌رو رکود و اشتغال است. کارهای عمرانی و مسکن هم که خوابیده که این صدها رشته صنعتی را بیکار می‌کند و اگر پیشران‌های اقتصادی تحول پیدا نکنند به مشکل می‌خوریم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به سیاست‌های غیرمعقول ترامپ و اینکه وی به مسئولان سیاست خارجه‌اش گفته «گزارشی که برای برجام می‌دهید باید این باشد که ایران پایبند به برجام نیست»، اظهار داشت: بسته تحریمی جدید سبد سنگینی است و روح و مفاد برجام را زیر علامت سؤال می‌برد و کمیسیون امنیت ما هم دنبال اقدام متقابل است.

Share