مهار و کنترل آتش سوزی پس از 55 دقیقه

آتش سوزی در بندرانزلی ۸ آتش نشان را راهی بیمارستان کرد

-آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی در شهر ساحلی انزلی علاوه بر آسیب جدی به سه واحد مسکونی ، هشت آتش نشان را نیز راهی بیمارستان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بندرانزلی در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: غروب پنجشنبه با گزارش مردمی به ۱۲۵ مبنی بر وقع حریق در خیابان تختی بندرانزلی ماموران آتش نشانی بلافاصله به محل حادثه اعزام و اولین خودروهای آتش نشانی ۴ دقیقه بعد از اعلام وقوع حریق در محل حادثه حاضر شدند.

اسماعیل خجسته افزود: به دلیل وسعت حریق و همچنین آتش گرفتن علفزار زمین متروکه کنار ساختمان، از آتش نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی و صنایع دریایی شهید تمجیدی نیز درخواست کمک شد که آن خودروها نیز پس از دریافت مجوز از مسئولان ذیربط خود بعد از ۲۰ دقیقه به محل حادثه رسیدند.

وی با اشاره به از بین رفتن سقف این ساختمان چهار طبقه و آسیب جدی به سه واحد مسکونی ادامه داد: به دلیل به کار رفتن ایزوگام و مصنوعات شیمیایی در کل ساختمان و دود بسیار ناشی از سوخت آنها هفت تن از آتش نشانان دچار دود گرفتگی شدید شدند که پس از انتقال به بیمارستان مداوا شدند.

خجسته با اشاره به عدم کارایی لوله های اطفاء حریق به کار رفته در ساختمان یادآور شد: متاسفانه یک آتش نشان نیز به دلیل ریزش آوار سقف از ناحیه گردن دچار آسیب دیدگی و برای مداوا به بیمارستان آریای رشت منتقل و بستری شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با اشاره به مهار و کنترل آتش سوزی پس از ۵۵ دقیقه تلاش آتش نشانان اظهار کرد: متاسفانه نبود تجهیزات انفرادی کافی از جمله کپسول های تنفسی و شارژر های آن باعث آسیب دیدن آتش نشانان شد که با وجود درخواست های مکرر مبنی بر تخصیص اعتبار یا تامین تجهیزات لازم برای آتش نشانی انزلی تاکنون اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

خجسته تاکید کرد: درصورت نبود تجهیزات لازم ، آتش نشان به فرد عادی تبدیل شده و کارآیی وی در خدمات رسانی به مردم به حداقل می رسد.

وی با اشاره به پایان عملیات آتش نشانی در ساعت ۲۲و ۵۰ دقیقه شامگاه پنجشنبه یادآور شد: در این عملیات از هفت دستگاه خودروی آتش نشانی، یک دستگاه تانکر آب و یک دستگاه خودروی واکنش سریع سازمان آتش نشانی بندرانزلی و ۲ دستگاه خودروی آتش نشانی از اداره کل بنادر و صنایع شهید تمجیدی و ۳۴ آتش نشان استفاده شد.

Share