رییس اداره توزیع برق شهرستان تالش در گفتگو با دیارمیرزا:

آتش سوزی ترانس برق ترشابر تالش کذب است | افزایش مصرف برق علت قطعی بود

سیروس هدایتی نژاد ضمن تکذیب آتش سوزی ترانس برق ترشابر شهر تالش گفت: افزایش مصرف برق در ساعات شب و دمای کابل موجب آسیب دیدگی چند متر از کابل این پست هوایی شده بود که کابل آسیب دیده تعویض شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیروس هدایتی نژاد، رییس اداره توزیع برق شهرستان تالش ضمن تکذیب آتش سوزی ترانس برق ترشابر شهر تالش گفت: افزایش مصرف برق در ساعات شب و دمای کابل موجب آسیب دیدگی چند متر از کابل این پست هوایی شده بود که کابل آسیب دیده تعویض شد.

وی افزود: هنگام انجام تعمیرات برق منطقه برای مدتی قطع شده بود که با پایان کار این تیم مجددا وصل شد. بنابراین آتش سوزی ترانس که توسط برخی رسانه ها مطرح شده به هیچ وجه صحت ندارد.

رییس اداره توزیع برق تالش همچنین گفت: ۳۷ پست توزیع برق از ابتدای امسال ترمیم و یا تعویض پست شده تا امنیت انرژی مردم تامین گردد. همچنین در برخی نقاط با وجود تعویض و نصب ترانسهای کمکی شاهد افت فشار هستیم که ناشی از استفاده کولرهای گازی توسط مشترکین است.

هدایتی نژاد یادآور شد: تیمهای اداره توزیع برق تالش شامل ۸ گروه از میان نیروهای این اداره و ۱۰ پیمانکار بومی در روزهای تابستان در حال آماده باش به سر می برند.

وی با اشاره به افزایش دمای هوا در استان گیلان و منطقه گفت: این امر موجب افزایش مصرف و افت ولتاژ میشود و در ساعات ۱۲ تا ۱۷ روز و ۲۰ الی ۲۴ اوج مصرف برق را در منطقه شاهد هستیم.

رییس اداره توزیع برق تالش همچنین از شدت مصرف شهرستان تالش در ساعات روز خبر داد و از سازمانها و اداره های دولتی و مردم خواست تا ضمن صرفه جویی از دستگاه های پر مصرف برق در ساعات اوج کمتر استفاده کنند و در مواردی که قصد خروج از منزل و محل کار خود را دارند نسبت به خاموش کردن دستگاه های خنک کننده اقدام کنند.

وی گیلان را جزو ۱۷ استانی برشمرد که تغییر ساعات اداری به دلیل افزایش دمای هوا و در نتیجه افزایش مصرف برق در آنها اتفاق می افتد.

Share