مدیرعامل آتش‌نشانی انزلی:

آتش‌سوزی تالاب انزلی عمدی بود | کنترل و مهار کامل آتش چندین ساعت به طول انجامید

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بندرانزلی گفت: آتش‌سوزی که به صورت عمدی روز گذشته در تالاب انزلی رخ داد توسط نیروهای آتش‌نشانی شهرستان مهار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، اسماعیل خجسته (مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بندرانزلی) در خصوص آتش‌سوزی تالاب انزلی گفت: در میانه روزگذشته چهارشنبه آتش سوزی علفزارهای حاشیه جاده انزلی به رضوانشهر در ابعاد گسترده از سوی شهروندان به سازمان اتش نشانی گزارش شد.

وی افزود: ماموران آتش نشانی بلافاصله به محل حادثه اعزام و به دلیل گستردگی حریق و سرایت آن به نقاط دیگر از آتش نشانی های رضوانشهر و خمام نیز درخواست کمک شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بندرانزلی با اشاره به عمدی بودن این آتش سوزی ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد به دلایلی نامعلوم اقدام به آتش افروزی در این منطقه کردند که حدود ۱۵ کیلومتر از علفزارهای حاشیه این جاده در آتش سوخت.

خجسته اضافه کرد: علاوه بر علفزار حاشیه جاده ، به دلیل شدت آتش سوزی، حریق به درختان حاشیه و نیزارهای تالاب انزلی در روستای سنگاچین نیز سرایت کرد که با تلاش بی وقفه ماموران آتش نشانی، در کمترین زمان ممکن کنترل و مهار شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بندرانزلی از وقوع آتش سوزی عمدی دیگر در نیزارهای منطقه چراغ پشتان تالاب انزلی خبر داد و افزود: متاسفانه این آتش سوزی نیز به صورت همزمان رخ داد که تعدادی از خودروهای آتش نشانی در آن محل اقدام به اطفای حریق کردند.

خجسته افزود: به دلیل گستردگی آتش سوزی نیزارهای تالاب کنترل آتش و مهار کامل آن چندین ساعت به طول انجامید .

Share