مدیرعامل شرکت گاز گیلان خبر داد:

۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر از شبکه گاز استان گیلان نشت یابی شد

جمشید ظهیری مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از نشت یابی دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر از شبکه و خطوط تغذیه گاز در سه ماه اول سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام این خبر افزود: این نشت یابی ها در ۷ شهر استان صورت پذیرفته است و معادل ۱۰ درصد کل خطوط گاز در استان می باشد.

ظهیری با اشاره به وقوع دو  انفجار در شهرهای لنگرود و رشت گفت: این شرکت تمام تلاش خود را برای تأمین امنیت تأسیسات و تجهیزات خود تا درب منازل مشترکین عزیز انجام می دهد و در همین راستا علاوه بر نشت یابی از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه گاز در استان، بیش از ۳۳ هزار انشعاب گاز را در سه ماه اول امسال مورد بازرسی و نشت یابی قرار داده است و در دو حادثه اخیر هیچگونه اشکالی متوجه تاسیسات این شرکت نمی باشد و علت انفجار از داخل منازل بوده است.

وی اظهار داشت: اگرچه گاز مایه آرامش و آسایش مردم عزیز است ولی در صورت عدم رعایت نکات ایمنی، استفاده از وسایل گازسوز غیر استاندارد و یا سهل انگاری می تواند زمینه ساز حوادثی ناگوار گردد.

ظهیری با اشاره به گسترش شبکه گازرسانی، بر ضرورت توجه بیشتر و بازرسی دقیق تر از شبکه تغذیه و توزیع گاز به منظور اجتناب از بروز هرگونه حادثه ناگوار و انتقال مطمئن گاز به مشترکین عزیز تاکید کرد.

Share