ساعت ۲۴ همزمان با ۲۶ تیرماه

یارانه تیرماه دوشنبه واریز می‌شود

یارانه نقدی تیرماه ساعت ۲۴ روز دوشنبه همزمان با ۲۶ تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، با واریز یارانه ماه جاری تاکنون ۷۷ مرحله پرداختی در قالب یارانه‌های ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به ازای هر متقاضی انجام شده است.

گرچه به تازگی آمار دقیقی از تعداد یارانه‌بگیران منتشر نشده اما به نظر می‌رسد بر اساس آخرین گزارش‌های اعلامی در حال حاضر نزدیک به ۷۵ میلیون نفر در لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای واریز یارانه قرار داشته باشند. این در حالی است که طبق قانون بودجه دولت موظف به شناسایی و غربالگری یارانه‌بگیران و پرداخت هدفمند آن به اقشار نیازمند جامعه است.

همراه با پرداخت یارانه نقدی، از فروردین ماه سال جاری به منظور اجرایی شدن قانون بودجه بخش دیگری از افراد مبالغی در کنار یارانه خود دریافت می‌کنند.

بنابراین در قانون بودجه از ۴۸ هزار میلیارد تومانی که برای مصارف قانون هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته شده، حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی متناسب با سطح محرومیت در نظر گرفته شده است.

بر اساس اعلام ستاد هدفمندی یارانه‌ها در کنار یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به این خانوارها، متناسب به تعداد آنها مبلغی به طور مازاد پرداخت می‌شود که برای خانوارهای یک نفره ۹۵ هزار تومان، دو نفره ۱۸۹ هزار تومان، سه نفره ۲۵۳ هزار تومان، چهار نفره ۳۳۷ هزار تومان و خانوار پنج نفره و بیشتر تا ۳۶۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

Share