نازک کار خبر داد:

گیلان پنجمین استان پر تردد کشور در نخستین روزهای سفرهای تابستانی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از ثبت ۱۱ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۸۴۹ تردد در محورهای استان خبر داد و گفت: ششم تیرماه، با تردد یک میلیون و ۴۸۳ هزار و ۲۹۶ دستگاه خودرو، پرترددترین روز در استان در نخستین روزهای سفرهای تابستانی بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، محمدرضا نازک کار روز یکشنبه افزود: طبق آمار دریافتی از ۳۷ دستگاه تردد شمار در ۷۴ محور رفت و برگشت در راه های استان، تردد ۱۱ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۸۴۹ در راه های استان از اول تا نهم تیرماه جاری ثبت شده است.
وی تصریح کرد: از این میزان تردد، ۵۷۵ هزار و ۶۵۰ دستگاه خودرو به استان وارد، ۵۷۵ هزار و ۱۹۸ دستگاه از استان خارج و نیز تعداد ۱۰ میلیون و ۱۹۱ هزار و یک دستگاه تردد در دیگر محورها انجام شده است.
نازک کار بیشترین ترافیک ورودی به استان را پنجم تیرماه با ۱۱۲ هزار و ۲۶۲ دستگاه خودرو و بیشترین ترافیک خروجی از استان را نهم تیرماه با ۸۹ هزار و ۱۰۷ دستگاه خودرو طی مدت یاد شده عنوان کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: همچنین از اول تا ۹ تیرماه جاری، از ۷۴ مسیر رفت و برگشت در راه های استان ، محور آستانه اشرفیه – لاهیجان با ۳۵۲ هزار و ۶۴۷ دستگاه ، محور امام زاده هاشم – رشت با ۳۵۲ هزار و ۴۹۳ دستگاه و محور رشت – خمام با ۳۴۶ هزار و ۳۸۸ دستگاه بیشترین تردد را داشته اند.
وی تصریح کرد: طی این مدت گیلان از نظر نرخ جریان تردد پنجمین استان پر تردد کشور پس از استان های البرز، تهران، قزوین و مازندران بوده است.
محورهای ورودی و خروجی استان، شش محور اصلی آزادراه لوشان – قزوین، جاده قدیم لوشان – قزوین، منجیل – طارم، چابکسر – رامسر، آستارا – اردبیل و خلخال – اسالم را شامل می شود.

Share