دکتر لاریجانی پس از ورود به رشت:

گیلان دارای ظرفیت‌های بالای صنعتی و کشاورزی است

رئیس مجلس شورای اسلامی هدف اصلی از سفر به استان گیلان را شرکت در مراسم بزرگداشت شهید افتخاری و بررسی ظرفیت‌های استان در حوزه کشاورزی و صنعتی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنج شنبه،۱۵ تیرماه) پس از ورود به فرودگاه سردار جنگل رشت مورد استقبال نجفی استاندار، شهردار، اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان از جمله جعفرزاده ایمن‌آبادی، قربانی، افتخاری، دلخوش، خسته‌بند، شکری، جمالی و بائوج لاهوتی و برخی از مقامات کشوری و لشکری قرار گرفت.

همچنین دکتر لاریجانی رئیس قوه مقننه در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف سفر به استان گیلان و شهر رشت گفت: توفیق بسیار بزرگی است که امروز در خدمت مردم عزیز استان گیلان باشیم البته در این سفر یک روزه برنامه‌های خوبی دیده شده که حضور در مراسم سالگرد و گرامیداشت شهید افتخاری که جزء شهدای حادثه هفتم تیر بوده یکی از برنامه‌های این سفر محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: شرکت در مانور دریایی و حضور در شورای اداری استان برای برای رسیدگی به وضع توسعه اقتصادی گیلان از دیگر برنامه‌های این سفر محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه توجه جدی به بحث توسعه استان‌ها دیده شده است و ما در این قانون ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه عمرانی را بالا بردیم به طوری که در برنامه ششم مصوب شد که ۳۰ درصد از بودجه عمرانی کشور برای مصوبات و تصمیمات شورای برنامه‌ریزی استان‌ها در نظر گرفته شود تا مسئولان استانی مشکلات ملموس مردم را حل کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان گیلان در حوزه کشاورزی و صنعتی گفت: قطعاً با توجه به ظرفیت‌های این استان، گیلان باید بیش از دیگر نقاط مورد توجه قرار گیرد؛ بنابراین در شرایط کنونی یکی از مهمترین مسائل بالا بردن ظرفیت اقتصادی استان از نظر کشاورزی و فرآوری محصولات است.

دکتر لاریجانی ادامه داد: خوشبختانه مجلس در حال بررسی طرحی است که بر اساس آن بودجه‌ای برای بهینه کردن گردش اقتصادی روستاها اختصاص داده می‌شود.

آمریکا در عرصه منطقه و بین‌الملل رفتار ماجراجویانه‌ای را دنبال می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات ضد ایرانی اخیر آمریکا به ویژه تصویب طرح تحریمی علیه جمهوری اسلامی تصریح کرد: تحریم‌های اخیر آمریکا دارای ابعاد و وجوه مختلف است به طوری که یکی از مسائل این طرح تخلفات صورت گرفته نسبت به توافق هسته‌ای است که قطعاً این مسئله در هیأت نظارت بر برجام مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل، رفتارهای ناهنجار آمریکا و رویکرد ماجراجویانه این کشور به ویژه حمایت از تروریست در منطقه است.

دکتر لاریجانی ادامه داد: متأسفانه آمریکایی‌ها در صحنه منطقه از تروریست‌ها و حکومت‌های دیکتاتور حمایت می‌کنند، همچنین شاهد رفتارهای ضد حقوق بشری این کشور در منطقه از جمله کشور افغانستان هستیم از این رو طرحی در مجلس در حال بررسی است تا به این مسائل پاسخ داده شود.

Share