رصد منطقه گردشگری چال کندی با پهباد

گفتگو با اولین نجات یافته حادثه دزفول

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول گفت: به منظور تسریع در عملیات جستجو برای یافتن سه گردشگر مفقود شده در منطقه چال کندی دزفول، عملیات رصد محل حادثه به وسیله سه فروند پهباد در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، ۱۹ گردشگر که روز پنجشنبه از اهواز به دزفول سفر کرده بودند هنگام شنا در منطقه چال کندی دزفول دچار حادثه شده و ۲ نفر از آنها غرق شدند.

از این گروه، تعداد ۱۴ نفر نجات یافته و جستجو برای نجات سه نفر دیگر ادامه دارد.

عظیم رضای مرساق عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این پهبادها با هماهنگی هلال احمر و سایر دستگاه های متولی امداد و نجات از سوی اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران در دزفول در منطقه چال کندی محل حادثه در حال جستجو هستند.

وی افزود: سومین سورتی پرواز بالگرد هلال احمر استان خوزستان نیز دقایقی پیش به سمت منطقه کول خرسان و چال کندی به پرواز در آمده و گروه امداد و نجات در حال جستجو برای یافتن سه گردشگر هستند.

رضای مرساق گفت: جستجو به سمت منطقه ای در کول خرسان و چال کندی متمرکز شده که یکی از چهار گردشگر مفقود شده که صبح امروز به دزفول منتقل شده مدعی است سه نفر دیگر را آنجا مشاهده کرده است.

رضا کافی فر نماینده اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران در دزفول نیز گفت: سه فروند پهباد جستجوگر این اتحادیه از اهواز و دزفول با انجام پرواز بر فراز محل حادثه در چال کندی در حال رصد منطقه و یافتن محل سه گردشگر می باشند.

گفته می شود ۱۵۰ امدادگر از آتش نشانی، شهرداری، هلال احمر، گروه های مردمی در حال جستجو برای یافتن سه گردشگر مفقود شده می باشند.

گفتگو با اولین نجات یافته حادثه دزفول | راهنمای تور برای آنکه برخی از گردشگران خفه نشوند، طناب را برید

یکی از ۴ توریست مفقود شده در چال کندی دزفول ماجرای گم شدنشان را تشریح کرد.

مریم زنگنه ۳۷ ساله یکی از ۴ مفقودی حادثه دیروز کول خرسان که ظهر امروز نجات پیدا کرد، گفت: روز گذشته پس از عبور از منطقه دره کول خرسان به اتفاق تور لیدر وارد رودخانه دز شدیم و دقایقی بعد بعلت پیچیدن طناب به سر و گردن بعضی ها و امکان خفه شدنشان، لیدر تور مجبور به پاره کردن قسمتی از طناب شد که متاسفانه ۱۴ نفر با تیوپ به یک سمت و ۵ نفر دیگرمان به سمتی دیگر منحرف شدیم.

او افزود: دقایقی پس از جداشدن ما از بقیه همراهان، ما ۵ نفر نیز از هم جدا شدیم که من تنها به سمت صخره ای شنا کردم و توانستم خودم را نجات دهم.

زنگنه گفت: در این ۲۴ ساعت هیچ صدایی بجز صدای وحشتناک آب به گوش نمیرسید تا اینکه قبل از ظهر امروز صدای بالگرد امداد را شنیدم و چند بار برای آنها دست تکان دادم و ساعاتی بعد برادران امداد گر آتش نشانی مرا با قایق موتوری به بیرون از رودخانه منتقل کردند.

Share