عارف در نشست با شوراهای اصلاح‌طلب سراسر کشور

پیروزی روحانی مدیون اصلاح‌طلبان است | نمی‌خواهم از مظلومیت اصلاحات بگویم

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: فاصله‌ای بین گفتمان امام و اصلاحات نمی‌دانیم و مردم به خوبی به این امر واقف هستند. پیروزی ما با عقل و تدبیر بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، محمدرضا عارف در نشست هم‌اندیشی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با شوراهای اصلاح‌طلب سراسر کشور با بیان اینکه باید این نشست‌ها ادواری باشد، گفت: با تعامل و هم فکری در جهت هدفی که داریم می‌توانیم گام برداریم.

او افزود: باید از مردم عزیر کشورمان تشکر کنیم، بابت حضور در انتخابات ۲۹ اردیبهشت، باید از اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری و شما تشکر کنم به خاطر پیروزی بزرگی که به دست آوردیم.

بعداز حوادث سال ۸۸ به رویکرد اعتمادسازی با مردم رسیدیم

عارف عنوان کرد: از همراهی و همدلی همه شورای اصلاح‌طلبان در استان‌ها، تشکر می‌کنم دستاورد بزرگ ما در دهه ۹۰ شورای عالی بود، این شورا در دو مرحله انتخابات سعی کرد در کار استان‌ها دخالتی نکند.

او ادامه داد: به منتخبان شورا‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها تبریک می‌گوییم. تشکیل شورا یکی از دستاوردهای مهم دولت اصلاحات است که باید حفظ شود و به تعهدات خود عمل کنیم، شورا‌ها پارلمانی‌های محلی هستند.

عارف در ادامه بیان کرد: نمی‌خواهم مسائلی که در انتخابات قبل از سال ۹۰ داشتیم مطرح کنم، به طور طبیعی در سال ۹۱ و آرام آرام حضور پیدا کردیم و به رویکرد اعتمادسازی با مردم به خصوص بعداز حوادث سال ۸۸ که اتفاق افتاد، رسیدیم .

فاصله‌ای بین گفتمان امام و اصلاحات نمی‌دانیم

این نماینده مجلس گفت: فاصله‌ای بین گفتمان امام و اصلاحات نمی‌دانیم و مردم به خوبی به این امر واقف هستند. پیروزی ما با عقل و تدبیر بود و ما روغن ریخته را نذر امام‌زاده نکردیم.

او در ادامه افزود: در جلساتی که با سید محمد خاتمی و نخبگان داشتیم به این نتیجه رسیدیم تا با توجه به مطالبات و انتخابات ۸۴  یک صدا باید از اصلاحات بیرون بیاید که نتیجه‌اش شورای عالی شد.

عارف عنوان کرد: همه از شورای عالی سیاست گذاری حمایت کردند که در ذات اصلاحات است، شما خود و منافع حزبی را کنار گذاشتید.

نمی‌خواهم از مظلومیت اصلاحات بگویم

او تاکید کرد: همه جلسات با اجماع برگزار می‌شود و نتیجه‌اش را در سال ۹۴ دیدیم. در شرایطی که رقیب نشان می‌داد پیروزی ما در سال ۹۲ حاصل مدیریت بود؛ نه تدبیر و گفتمان اصلاحات، مردم آمدند تا مسیر اصلاحات را که در سال ۹۰ شروع شده بود، تایید کنند.

عارف یادآور شد: نتیجه عملکرد ما فراکسیون امید در مجلس است، نمی‌خواهم از مظلومیت اصلاحات بگویم. شما منتخبان استان‌ها نقش این فراکسیون را دیده‌اید، ما ایستادیم و نتیجه‌اش این شد که اکثر هیات نظارت از آن ما شد.

بعضی‌ها پیروز می‌شوند یادشان می‌رود

رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان گفت: بعضی‌ها پیروز می‌شوند یادشان می‌رود چه کسانی برایشان زحمت کشیدند و من این گله را دارم.

او در ادامه با بیان اینکه شعار ما اصلاحات است، گفت: ما قصد اصلاح امور را داریم که برخی اصلاحات را انجام دادیم و یک نمونه را می‌گویم، اعضای حقیقی و حقوقی که برابر بودند احزاب اعتراض کردند و نتیجه‌اش این شد که ما اعضای حقوقی را نصف کردیم.

نتیجه انتخابات اتفاقی نبود

عارف تاکید کرد: در گام سوم ما لیست را بر اساس شورای عالی بستیم، این گام برای ما مهم بود و اگر پیروز نمی‌شدیم به قبل از سال ۹۲ باز می‌گشتیم.

نماینده مردم تهران ادامه داد: در شورای عالی دو کار مهم پیش رو داشتیم، پیروزی در انتخابات سال ۹۶ و ادامه گفتمان اصلاحات که به اتفاق آرا آقای روحانی رای آورد، نتیجه انتخابات اتفاقی نبود بلکه نتیجه شعار امید، آرامش و رونق اقتصادی بود.

عارف تاکید کرد: حادثه تهران در کلان شهر‌ها تکرار شد، خیلی‌ها فکر می‌کردند که با عملکرد ضعیف، مردم اقبالی نشان ندهند اما مشاهده کردید که فاصله رای جوان ارزنده لیست ما در شورای شهر با جریان مقابل ۴۰۸ هزار رای بود.

اگر ما را دنبال نخود سیاه نفرستند قصد ما کمک کردن است

او ادامه داد: اگر ما را دنبال نخود سیاه نفرستند قصد ما کمک کردن و ادامه راه است.

عارف گفت: بعد از پیروزی از تمامی نخبگان خواستیم که نقد را انجام دهند، ما قصدمان ادامه وحدت است.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: تا چندی پیش هجمه علیه فرد که مهم نبود اما حالا به جریان است، حتی برچسب دیکتاتوری زدند ما که گفتیم از نقد استقبال می‌کنیم، به دوستان هم گفتم در خانه‌ام به روی شما باز است چرا در فضای مجازی گفتمان کنیم.

سال ۹۸ و ۱۴۰۰ برای ما مهم است

او خاطرنشان کرد: اصل حفظ انسجام است، اگر باهم باشیم پیروز می‌شویم، قبل از سال ۹۲ را یادآوری می‌کنم، فضا یادتان هست نگذاریم برگردیم. سال ۹۸ و ۱۴۰۰ برای ما مهم است.

عارف با اشاره به انتقادات به شورای جدید گفت: استراتژی ما این بود که تمامی کرسی‌ها را به دست بیاوریم، این بیست و یک نفر افراد برجسته‌ای هستند و ما تلاش کردیم سهمیه‌ای برای زنان و جوانان هم بگذاریم.

امیدوارم مجبور نباشیم روزی انگیزه‌های برخی رسانه‌ها را بازگو کنیم

او تاکید کرد: انگیزه برخی رسانه‌ها در هجمه به شورای عالی برای ما مشخص است امیدوارم مجبور نباشیم روزی این انگیزه‌ها را بازگو کنیم.

رمز ماندگاری ما اخلاق و سکوت است

عارف ادامه داد: ما اصرار داشتیم نگاه تخصصی در لیست باشد و وقتی به تک‌تک افراد لیست نگاه می‌کنیم به آن افتخار می‌کنیم. رمز ماندگاری ما اخلاق و سکوت است و جواب هم گرفتیم. البته در جاهایی هم باید روشن‌گری کرد. کشاندن مسائل به رسانه‌ها چه دلیلی دارد همه می‌توانند مسائل را بیان کنند اما لزومی ندارد.

او با تاکید بر اینکه باید از ۲۱ نفر حمایت کنیم، گفت: باید نشان دهیم که مردم درست تصمیم گرفتند. آنچه امروز مردم از ما می‌خواهند این است که اگر در سه نهاد حضور داریم موثر باشیم بنا نیست کسی دخالت در کار شورا کند.

پیروزی روحانی مدیون اصلاح‌طلبان است

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: نمود خروجی این گفتمان در رویداد بعدی سال ۹۸ نشان‌دهنده عملکرد شورا‌ها است. رفتار تک تک ما باید بر اساس منافع ملی باشد. خروجی شورا‌ها چون زود خود را نشان می‌دهد از جمله اهداف است.

عارف خاطرنشان کرد:  در انتخابات اردیبهشت هیچ شکی نیست که پیروزی روحانی مدیون اصلاح‌طلبان است. خواهش ما در آستانه تشکیل دولت دوازدهم همراهی و هماهنگی با فراکسیون امید است و هیچ سهم‌خواهی نخواهیم داشت. انتظارمان از روحانی این است با شورای عالی اصلاح‌طلبان مشورت کند.

او با بیان اینکه ما سه گام را درست برداشتیم و امیدواریم گام چهارم را بهتر برداریم، گفت: انتخابات مهم بعدی اسفند ۹۸ است و باید درست حرکت کنیم. خواهش ما از شورای استان‌ها تلاش برای حفظ انسجام است. این انسجام ما را به پیروزی می‌رساند. به شورای شهر هم توصیه می‌کنیم که به صورت ادواری این جلسات را ادامه دهیم.

Share