برای نخستین بار؛

پهبادهای غیرنظامی در گیلان رونمایی شد | اشتغالزایی در گیلان با احداث کارخانه پهباد

پهبادهای غیرنظامی در چندین نوع مختلف برای نخستین بار امروز با حضور جمعی از مدیران و کارکنان دستگاه ها در مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و اینده نگری سازمان در حاشیه رونمایی از این پهبادها گفت: آموزش پهبادهای غیر نظامی برای نخستین بار به صورت قانونمند در کشور اجرا می شود که  گیلان، اولین استانی بود که از این طرح استقبال کرد.

کیمیا تنهایی با بیان اینکه کارایی این پهبادها برای توسعه استان و حوادث غیر مترقبه مهم است، افزود: احداث کارخانه تولید این پهبادها می‌تواند به امر توسعه و اشتغال‌زایی در گیلان کمک کند.

وی تصریح کرد: دوره آموزشی این پهبادها برای دانشجویان مکانیک به عنوان مربی و آموزش کودکان بالای ۱۰ ساله به عنوان آینده سازان کشور پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: دانشجویان مکانیک دانشگاه گیلان می توانند با شرکت در این دوره آموزشی مهارت های لازم را درباره تکنولوژی استفاده و کاربری این پهبادها و همچنین مربیگری در این زمینه فرا بگیرند.

به گفته تنهایی؛ کودکان شرکت کننده در این دوره آموزشی گواهی آموزش دوره دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی تولیدات بومی و درون زایی است،  یادآور شد: تمامی تولید و ساخت این پهبادها توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی  استان گیلان خاطر‌نشان کرد: در صورت احداث کارخانه تولید این پهبارها در استان در شش ماهه نخست آغاز به کار این واحد تولیدی، برای۱۵۰۰ نفر بطور مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

پهپاد یا پرنده هدایت پذیر  ( UAV:Unmanned Aerial Vehicle ) که به آن وسیله هوایی بدون سرنشین هم گفته می شود در اصل نوعی «ربات» پرنده است.

پهپاد ها اساساً ربات هایی هستند که از قابلیت پرواز برخوردارند . افراد می توانند به آن ها برنامه دهند و حتی یک الگوی پروازی برای آن ها مشخص کنند. پهپاد ها می توانند بسته به تجهیزات خود و با کمترین دخالت انسان، کارهای مختلفی را انجام دهند.

کنترل پهپاد بدون استفاده از انسان به عنوان سرنشین صورت می‌گیرد. اگر چه انسان نیز می‌تواند به عنوان سرنشین در آن قرار گیرد.

کوادکوپتر (Quadcopter یا Quadrotor) وسیله ای با بال های چرخنده است که نیروی پرواز آن به کمک سه و یا چهار (و حتی بیشتر) پروانه عمودی تأمین می شود. کوادکوپترها مصارف متعددی دارند. برای مطالعات تحقیقی و جستجو کاربرد دارند، همچنین از آنها برای تصویر برداری هوایی نیز استفاده می شود.

Share