مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان

پلنگ رودسر به باغ‌وحش پاراجین قزوین می‌رود

مدیرکل حفاظت محیط زیست رودسر گفت: مقرر شده است، پلنگ رودسر به باغ‌وحش قزوین منتقل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قربانعلی محمدپور گفت: پلنگی که در روستای سجیدان از توابع رودسر در تله حیوانات زیانکار گرفتار و با جراحات جسمی بسیار و ناتوانی حرکتی توسط کارشناسان اداره کل زنده گیری شده بود پس از انتقال به مرکز دامپزشکی سازمان و باتلاش دامپزشکان و انجام جراحی شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون این پلنگ سلامتی و توانایی حرکتی خود را بازیافته است، اضافه کرد: در جلسه‌ای که در دفتر شکار و صید سازمان تشکیل شد، مقرر شد پلنگ رودسر جهت تایید سلامت اکولوژیکی و رفتار شناسی به باغ وحش پاراجین قزوین منتقل شود.

وی ادامه داد: در این جلسه که با حضور کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد،مقرر شده است، پلنگ رودسر جهت تایید سلامت اکولوژیکی و رفتار شناسی بیهوش شده و نمونه خون حیوان جهت بررسی پارامترهای مختلف بررسی شود.

محمدپور تصریح کرد: مقرر شده است،پس از نمونه‌برداری از خون پلنگ رودسر، حیوان را به فضای ششصد متری باغ وحش پاراجین قزوین منتقل کرده و پس از قرار دادن طعمه‌زنده و مونیتورینگ، وضعیت جسمی و رفتاری وی در خصوص توانایی شکار طعمه زنده در حالت نیمه طبیعی و مشاهده رفتار پلنگ با شکار در جلسه دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: تصمیم نهایی در خصوص رهاسازی پلنگ رودسر منوط به نتایج موارد ذکر شده و نظر نهایی استان است.

 

Share