نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

پشت‌پرده تاسیس “مسجد لیبرالیسم” در برلین | غرب به‌دنبال از بین بردن قداست مقدسات است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاسیس مسجد لیبرالیسم در برلین آلمان گفت: در این مسجد افرادی با سابقه و کارنامه‌ای سیاه و ظاهری که حتی با ظاهر عرف در اروپا سنخیت ندارد، وارد می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی در مسجد آفخرا رشت اظهار داشت: شرکت در مراسم شهادت امام صادق(ع) لازمه شناخت دین و روش زندگی او است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امامان شیعه انسان‌های برجسته و منتخبان حضرت حق هستند بیان داشت: سیره اهل بیت برای تمام انسان‌های دنیا الگو و راه رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با اشاره به فضائل امام صادق (ع) عنوان داشت: هر شخصی که با توجه به ظرفیت خود کردار و رفتار آن حضرت را در خود تقویت کند از نزدیک‌ترین اشخاص به امام صادق (ع) است.

وی با بیان اینکه بسیاری از احکام اخلاقی اسلام توسط امام صادق (ع) تبیین شده است اذعان داشت: احادیث زیادی از امام ششم شیعیان در باره مبحث خداشناسی وجود دارد.

امام جمعه مسجد هامبورگ آلمان، جامعه اسلامی در زمان امامت امام صادق (ع) را یک دانشگاه اخلاقی و اسلامی بزرگ خواند و گفت: ۴ هزار راوی، رهنمودها و درس‌های امام صادق (ع) را در سرتاسر جامعه اسلامی روایت می‌کردند.

آیت‌الله رمضانی‌گیلانی با اشاره به برجسته‌بودن عقلانیت و معنویت در مکتب امام صادق (ع) عنوان داشت: عقلانیت فردی در مدیریت زندگی استوار بر منطق و عقل بروز پیدا می‌کند و شخص عاقل با عقل خود دین را می‌پذیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عقل انسان در ایمان و اعتقاد او به اصول دین یاری‌دهنده او‌ست، ابراز داشت: وحی نازل شده به پیامبران و کتب الهی در شناخت و ایمان بر بهشت، جهنم و عذاب الهی تاثیرگذار است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با اشاره به ۳۰۰ آیه موجود در قرآن کریم که به عقل و عقلانیت اشاره می‌کند گفت: مومنان باید از عقل خود برای درک و فهم مسائل دینی بهره ببرند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخص مومنی که عاقل باشد خاطرنشان کرد: مومن عاقل کسی است که به همه خیر می‌رساند، کارهای خود را بزرگ نمی‌شمارد و تمام افراد را از خود بزرگ تر و مهم تر می‌بیند.

آیت الله رمضانی با تاکید بر اینکه عبادت به خواندن نماز و نگه داشتن روزه زیاد نیست بیان داشت: انسان مومن باید با استفاده از قدرت تفکر خود به درک و فهم در مسائل دینی برسد.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه حرف‌های منطقی، عقلانی و مطابق با فطرت باید از سوی مومن عاقل پذیرفته شود عنوان داشت: هیچ چیز بهتر از عقل توسط پروردگار خلق نشده است.

نماینده مقام معظم رهبری در اروپا با اشاره به اینکه شخص مومن حق را با جان و دل خود می‌پذیرد حتی اگر به ضرر او باشد اذعان داشت: امام علی (ع) در سخنان خود حقیقت را بسیار سنگین و تلخ قلمداد می‌کرد.

وی دشمنان انقلاب اسلامی را افرادی فریبکار و حیله‌گر بیان کرد و اظهار داشت: حقوق بشر از شعارهای فریبنده دشمنان اسلام است که در جامعه غربی به‌درستی اجرا نمی‌شود‌.

امام جمعه مسجد هامبورگ آلمان با اشاره به تاسیس مسجد لیبرالیسم در برلین آلمان گفت: در این مسجد افرادی با سابقه و کارنامه‌ای سیاه و ظاهری که حتی با ظاهری که با عرف در اروپا سنخیت ندارد وارد می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هدف از تاسیس این مسجد از بین بردن قداست مسجد است ابراز داشت: غربی‌ها به‌دنبال از بین بردن قداست شخصیت‌ها، کتب، مساجد و هرچیزی که برای مسلمانان مقدس است هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، معنویت را شناخت راه صحیح زندگی و درک معنا و مفهوم زندگی الهی بیان کرد و اعلام داشت: معنویت انسان در گرو استفاده او از عقل خود است.

Share