استاندار گیلان:

پرداخت تسهیلات باید به رونق اشتغال و تولید منتهی شود

استاندار در جلسه کارگروه رفع موانع و رونق تولید استان گفت: بازگشت به کار واحدهای تولیدی غیرفعال و رونق اشتغال و تولید واحدهای نیمه فعال و فعال باید از نتایج پرداخت تسهیلات باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی نجفی در این جلسه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و همچنین تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و به موفقیت‌های به دست آمده از طریق این کارگروه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با تلاش هایی که در سال گذشته در کارگروه رفع موانع تولید انجام گرفت جایگاه گیلان در این حوزه براساس تعداد طرح‌ها و مبالغ پرداختی از طریق تسهیلات در رتبه‌ی سوم کشوری قرار گرفت.

وی به ابلاغ بسته‌ی ارتقاء توان تولید ملی و دستورالعمل کارگروه رونق تولید سال ۹۶ اشاره و خاطر نشان کرد: بحمدالله در سال ۹۵ بالغ بر ۱۱۵ درصد از سهمیه‌ی تعیین شده از تسهیلات رونق تولید در استان گیلان جذب شد که سهم بخش صنعت ۳۹۰ میلیارد تومان و بخش کشاورزی ۱۵۱ میلیارد تومان است.

وی خاطر نشان کرد: انتظار ما این است در سال جدید نیز با رویکردی که طی ۲ سال گذشته در رونق بخش صنعت و کشاورزی شکل گرفت با همان کیفیت، حساسیت و مساعدت سیستم بانکی اقدامات رو به پیشرفت را تداوم ببخشیم و رتبه‌ی گیلان را ارتقاء دهیم.

استاندار گیلان اظهار داشت: امسال نیز در بسته‌ی ارتقاء توان تولید ملی اجرای طرح رونق تولید به منظور صیانت و پایداری فعالیت و اشتغال بنگاه‌های کوچک و متوسط با هدف رفع موانع و رونق تولید در ۱۰ هزار واحد تولیدی کشور در نظر گرفته شده است.

وی گفت: انشاء ا… با توجه به افزایش سهم استان در سال ۹۶ از بحث تسهیلات رونق تولید انتظار داریم میزان اشتغال ایجاد شده بیش از سال گذشته باشد.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: با تلاش و کوشش، نرخ بیکاری تک رقمی برای استان قطعاً دست یافتنی است.

نماینده عالی دولت در گیلان یکی از فلسفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی را رفع موانع تولید عنوان کرد و اظهار داشت: رویکرد اصلی تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی رونق اشتغال و تولید است که این نگاه در سال جاری باید تقویت شود.

وی گفت: تسهیلاتی که به واحدهای تولید تزریق می‌شود باید با رویکرد اشتغال، تولید و رونق باشد.

وی به توجه ویژه دستگاه‌های نظارتی و شناسایی نواقص طرح‌ها و نتایج پرداخت تسهیلات اشاره و خاطر نشان کرد: سازمان‌های نظارتی به هیچ وجه به دنبال مچ گیری از دستگاه‌های اجرایی نیستند و تمام تلاش آنان ارشادی برای جلوگیری از هر گونه مشکل است.

استاندار گیلان افزود: در این میان انتظار ما از مدیران بانک‌های عامل استان این است تا برای افزایش اختیارات خود با مرکز رایزنی داشته باشند.

نجفی افزود: همه‌ی دستگاه‌های دست اندرکار در حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی موظف به کمک در تحقق این امر و حرکت در این راستا هستند.

وی اظهار داشت: در سال ۹۶ که موضوع گردشگری محور برنامه‌های استان گیلان تعریف شده هر اقدامی که در توسعه‌ی این بخش نیاز باشد انجام خواهیم داد.

وی خاطر نشان کرد: عمده‌ی طرح‌های گردشگری استان غیر از هتل‌ها همچون صنایع دستی و فرش دست بافت جزء طرح‌های تولیدی صنفی هستند که نیازمند کمک و پرداخت تسهیلات برای رونق تولید می‌باشند.

Share