در آموزش توجیهی منتخبان پنجمین دوره شوراهای لاهیجان

پایان انتخابات، آغاز وفاق و همدلی است | اختلاف سلیقه‌ها باید کنار گذاشته شود

فرماندار شهرستان لاهیجان گفت: با پایان یافتن انتخابات و زمان رقابت ها، باید دوران وفاق و همدلی آغاز شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، سید محمد احمدی روز شنبه در دوره آموزش توجیهی منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی بخش مرکزی لاهیجان افزود: فرمان سکاندار نظام این است که با تمام شدن انتخابات ، مردم پیروز این صحنه هستند و این یک حکم حکومتی است و باید همه به آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه امروز شما منتخبین مردم در روستا و شهر وارد عرصه فوق العاده خطیر چهار سال خدمتگزاری به مردم شده اید، اظهار داشت: نقش شوراها در نظام اسلامی بسیار با اهمیت است و اعضای شوراها در روستاها می توانند در زیرساخت ها موثر باشند و به دولت در این بخش کمک کنند.

وی تصریح کرد: اختلاف سلیقه ها باید کنار گذاشته شود و فقط با وفاق و همدلی، رشد، عمران و آبادانی به دست می آید.

فرماندار لاهیجان گفت: انتخابات تمام شده است و باید همه هنر و توان خودمان را برای خدمتگزاری بکار بگیریم و در عمران و آبادانی سرزمین خود نقش داشته باشیم.

احمدی اضافه کرد: اگر در روستاها کاستی هایی وجود دارد و در مناطقی موفق عمل نشده، بخاطر این است که اختلافات مانع استفاده از همه ظرفیت ها شده؛ باید اعضای شوراها با انگیزه بالا و فعالانه در کنار سایر نهادها، با هم و در حوزه وظایف قانونی خویش بتوانند مشکلات جامعه را پیگیری و حل کنند.

پایان انتخابات، آغاز همدلی است

نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت : پایان انتخابات، آغاز همدلی است و باید همه در کنار هم با همدلی و همراهی مشکلات را حل کنیم.

ذبیح نیکفر اظهار داشت: نقشه راه ترسیم شده ، امانت خدمتگزاری به شما منتخبان مردم سپرده شده و گذشتگان آثاری از خود برای ما به جای گذاشتند که باید آنها را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال بیش از ۱۵میلیارد ریال برای توسعه روستایی استان گیلان اعتبار در نظر گرفته شده که بزودی اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: در روستاهای رودبنه و لاهیجان ، نزدیک به ۴۰درصد جمعیت در روستاها ساکن هستند و باید تلاش کنیم که این جمعیت در روستاها حفظ شود.

شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه، در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

بخش مرکزی لاهیجان دارای ۱۴۱ روستا و پنج دهستان است که ۱۱۸ روستای آن دارای شورا با ۳۶۴ عضو هستند که این اعضا نسبت به دوره چهارم ۲۰ درصد افزایش یافته است.

شورای ۱۱۳ روستا در بخش مرکزی لاهیجان ، سه نفره و پنج روستا پنج نفره هستند.

Share