کارشناس هواشناسی گیلان خبر داد:

وزش تند باد موقتی و رگبار در گیلان تا اواسط هفته جاری

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از افزایش ابر، وزش تندباد موقتی و رگبار در استان تا اواسط هفته جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، مازیار غلامی گفت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده عبور تناوبی امواج کم و بیش ناپایدار از منطقه است که بر این اساس شرایط برای افزایش ابر، وزش تندباد موقتی و نیز رگبار و احتمال رعد و برق تا اواسط هفته مهیاست.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت بارش های رگباری، گاهی بارندگی از شدت بیشتری برخوردار است ضمن آنکه وقوع تگرگ در دامنه ها و مناطق کوهپایه ای دور از انتظار نیست.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان همچنین از بخش های مختلف اجرایی نظیر جهادکشاورزی ، منابع طبیعی، آب منطقه ای و … خواست با توجه به اطلاعیه صادرشده، توصیه های کارشناسی را صادر و اقدامات لازم را انجام دهند.

غلامی آسمان امروز گیلان را کمی ابری تا نیمه ابری، وزش باد، بعضی نقاط افزایش ابر و رگبار باران عنوان و برای فردا (یکشنبه) نیز همین وضعیت را پیش بینی کرد.

وی افزود: طی شبانه روز گذشته دمای بیشتر مناطق گیلان از جمله انزلی، کیاشهر، رشت، لاهیجان، رودسر و جیرنده ۳۰ درجه و کمینه دمای استان نیز با ۱۴ درجه مربوط به ماسوله بوده است.

وی گفت: کمینه دمای شهر رشت نیز در شبانه روز گذشته ۲۲ درجه ثبت شده است.

Share