«انصافا تلویزیون با دولت مخالفت ندارد»

واکنش معاون سیما به حاشیه‌های زیرنویس جنجالی از سخنرانی رییس‌جمهور

معاون سیما درباره‌ی حاشیه‌های پیش‌آمده برای انتشار صحبت‌های رییس‌جمهور در قالب زیرنویس شبکه خبر و آنچه تحریف این سخنان عنوان شده است، اظهار کرد: اگر به صورت حقوقی این ایراد به صداوسیما وارد شود، یقینا نسبت به آن اقدام و برخورد خواهد شد. اگر این اشتباه متعلق به بخش سیما باشد، سریعا با آن برخورد می‌کنیم و اگر مربوط به حوزه خبر باشد قطعا باید آن را پیگیری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، مرتضی میرباقری درباره انتخاب واژه نادرست برای سخنان رییس‌جمهور که در قالب زیرنویس شبکه خبر اتفاق افتاده است، گفت: می‌شود یک ایراد اولیه گرفت و آن اینکه در ارتباط با واژگان، تلویزیون باید دقت بیشتری داشته باشد اما انصافا تلویزیون در قبال دولت مخالفت ندارد.

او با تاکید بر اینکه صداوسیما رسانه ملی است، اظهار کرد:‌ گاه در جریان تبلیغات در انتخابات، سوء‌تفاهم‌هایی بین دولت و صداوسیما به وجود آمد و اینکه آقای روحانی در فضای تبلیغات همچون انتخابات ریاست جمهوری قبل، جزو کاندیداها بوده اس . ستاد ایشان این نگرانی را داشت که این نحوه تصویر کردن با آنچه که در سنوات قبل می‌گذشته است متفاوت بود. در حالی این طبیعت فضای تبلیغات بود و ما هم توضیحات لازم را در این خصوص ارائه کردیم.

میرباقری در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر دولت آقای روحانی مستقر هستند و حمایت همه‌جانبه رسانه ملی پشت سر دولت ایشان بر اساس چارچوب‌ها و ضوابط‌ها خواهد بود.

وی در ادامه گفت: یک نکته کلی درخصوص حاشیه‌های ایجاد شده قابل ذکر است؛ به عنوان مثال روز گذشته ظاهرا اتفاقی صورت گرفت و آن اینکه آقای ظریف در دیدار با وزیر امور خارجه فرانسه زمانی که وارد مجموعه شدند به نظر می‌رسد ابتدا با یکدیگر دست ندادند و وزیر خارجه فرانسه طبق توییتی که هم آقای ظریف گذاشتند برای احترام بیشتر به آقای ظریف ایشان زمانی که وارد مجموعه می‌شوند دست نمی‌دهند اما در میانه جلسه با ایشان مصافحه می‌کنند.

معاون سیما گفت: در این اتفاق دوربین ما قسمت اول را گرفته بود و آن قسمت انتهایی پخش نشده بود. در اینگونه موارد که بعضا، سهوا اتفاق می‌افتد رسانه ملی خودش اولین جایی است که نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد؛ بنابراین اگر در حاشیه‌هایی که ایجاد می‌شود، به صورت حقوقی این ایرادها وارد شود، یقینا صداوسیما باید پاسخگوی آن باشد که اگر متعلق به حوزه صداوسیما باشد سریعا با آن برخورد می‌کنیم و اگر مربوط به حوزه خبر باشد قطعا دوستان باید پاسخگوی آن باشند.

صداوسیما با ایده‌آل فاصله دارد

معاون سیما در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا مبنی بر اینکه آنتن فعلی تلویزیون تا چه میزان ایده‌آل سازمان صداوسیماست؟ اظهار کرد: متاسفانه صداوسیما هنوز با وضعیت ایده‌آل فاصله دارد اما نکته‌ای که وجود دارد این است که مدیریت فعلی صداوسیما در دوره‌ای کار را تحویل گرفت که با وضعیت نابسامانی روبه‌رو بود اما در حال حاضر در این مدیریت یک‌ساله، شتاب ما به سمت اهداف‌مان، شتاب قابل اعتنایی بوده است.

مرتضی میرباقری ادامه داد: مدیر جدید سازمان در موقعیتی صداوسیما را تحویل گرفت که واقعا از نظر تولیدات جدید و همچنین از نظر حفظ موقعیت برندهای صداوسیما در عرصه‌ها و ساختارهای مختلف و همین‌طور وضعیت نیروی انسانی که به مدیریت رسانه اعتماد داشته باشد و در تولید مشارکت جدی داشته باشد، وضعیت خیلی مناسبی نداشتیم و همه این ضعف‌ها بود که باعث شد مدت پنج ساله مدیریت دوره قبل به انتها نرسد و یک نوع اختلال‌هایی به وجود بیاید.

معاون سیما در ادامه توضیح داد: ما در مدت یک سال اخیر بخش بسیار زیادی از اختلالات را از بین برده‌ایم. شتابمان را برای اینکه اختلالات از بین برود و شرایط کاری بیش از پیش فراهم باشد از نظر خودمان مناسب است اما نکته‌ای که وجود دارد این است که متاسفانه صداوسیما با وضعیت ایده‌آل فاصله دارد.

میرباقری با اشاره به مدیریتش در دوره‌های قبل در مقام معاونت سیما در سال ۸۴، اظهار کرد: اگر خودم را مثال بزنم، در دوره قبل در سال ۸۴ زمانی که معاون سیما شدم وضعیت را از آقای مهاجرانی که قبل از من معاون سیما بودند تحویل گرفتم. وضعیت به گونه‌ای بود که بسیاری از کارها به روال بود و سبک مدیریتی می‌توانست برخی تغییر و تحولات در بخش‌هایی ایجاد کند اما در این دوره که کار را تحویل گرفتیم شرایط عمومی به گونه‌ای بود که وضعیت‌مان اصلا وضعیت مناسبی نبود.

معاون سیما در عین حال درباره وضعیت فعلی سازمان صداوسیما در مدت یک ساله ریاست جدید سازمان، اظهار کرد: آن چیزی که می‌توانم بگویم عبارت از این است که در این مدت یک ساله شتاب ما به سمت اهداف‌مان شتاب قابل اعتنایی بوده است دلیل عمده آن هم به این برمی‌گردد که انصافا مجرب‌ترین نیروهای سازمان که نمونه آن هم همین دوستانی بودند که در این جلسه حضور داشتند و هستند، با همه وجود پای کار ایستاده‌اند و به دنبال مرتفع کردن موانع هستند.

Share