هیچ‌گاه با «مستقلین ولایی» دور یک میز ننشسته‌اند

واکنش جعفرزاده به بیانیه جدایی فراکسیون «نمایندگان ولایی»

جعفرزاده گفت: یک روز مانده به انتخابات هیات رییسه سال اول زمانی که صحبت از تشکیل فراکسیون ولایت شد، اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی قصد داشتند به نشانه اعتراض جلسه را ترک کنند اما برای جلوگیری از انشقاق صحبتی مطرح نشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست شورای مرکزی و هیات رییسه فراکسیون مستقلین ولایی، اعلام کرد: در جلسه صبح امروز مسائلی مختلفی اعم از انتخابات هیات رییسه، بیانیه فراکسیون تازه‌ تاسیس نمایندگان ولایی، انتخاب اعضای کابینه دوازدهم و همچنین طرح مقابله با آمریکا مورد بررسی قرار گرفت.

او با اشاره به انتقاد برخی اعضای فراکسیون مستقلین ولایی نسبت به عملکرد این فراکسیون در انتخابات هیات رییسه مجلس اعلام کرد: قطعاً فراکسیون مستقلین ولایی در سال آینده نیز همچون آن‌چه تاکنون شاهد بودیم، از آقای لاریجانی برای کرسی ریاست مجلس حمایت خواهد کرد اما برای دیگر اعضای هیات رییسه مجلس بدون تبعیت از دیگر فراکسیون‌ها گزینه‌های مدنظر خود را معرفی خواهد کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هریک از اعضای هیات رییسه که در طول سال جاری با فراکسیون مستقلین ولایی همکاری کرده و در جلسات این فراکسیون حضور یابند، می‌توانند در میان کاندیداهای فراکسیون قرار بگیرند.

او به بیانیه خروج فراکسیون نمایندگان ولایی از فراکسیون ولایت نیز اشاره کرد و گفت: قطعاً ما به چند نکته از نکاتی که در بیانیه فراکسیون نمایندگان ولایی مطرح شد، به دلیل بیان ناحق معترض هستیم و این درحالی است که ما از هرگونه مرزبندی و شفاف‌سازی در فراکسیون‌های سیاسی استقبال کرده و از ابتدا نیز همین خواست را دنبال کرده‌ایم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی همچنین تصریح کرد: اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی هیچ‌گاه با فراکسیون مستقلین ولایی دور یک میز ننشسته‌اند.

او گفت: یک روز مانده به انتخابات هیات رییسه سال اول زمانی که صحبت از تشکیل فراکسیون ولایت شد، اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی قصد داشتند به نشانه اعتراض جلسه را ترک کنند اما برای جلوگیری از انشقاق صحبتی مطرح نشد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی به انتخابات هیات رییسه اجلاسیه دوم نیز اشاره کرد و گفت: یکی از نظرات فراکسیون مستقلین انتخاب آقای مطهری به عنوان نایب رییس بود و این در حالی است که فراکسیون نمایندگان ولایی دچار برخی اشکالات قانونی بوده و هنوز مجمع عمومی آن شکل نگرفته و اعلام کرده‌اند که در آینده اعضای خود را معرفی می‌کنند. سوال این است که این چه فراکسیونی بوده که هم‌اکنون اعلام موجودیت کرده و سپس در آینده قصد اعلام اعضا را دارد.

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی گفت: عمده گلایه فراکسیون نمایندگان ولایی از انتخابات هیات رییسه است. اگر در انتخابات هیات رییسه به ریز آراء مراجعه شود، مشخص می‌شود که این فراکسیون به کاندیداهای خود چگونه رای داده و به کاندیداهای فراکسیون مستقلین رای نداده‌اند و گلایه ما هم به همین دلایل است.

او با انتقاد از عهدشکنی فراکسیون نمایندگان ولایی یادآور شد: فراکسیون نمایندگان ولایی عهدشکنی کرده است. آن‌ها با اعلام استقلال از فراکسیون ولایت در واقع خود را تضعیف کردند، در حالی که می‌توانستند از ظرفیت‌های مستقلان ولایی استفاده کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس اعلام کرد: این اقدام فراکسیون نمایندگان ولایی، فراکسیون مستقلین را در راه خود مستحکم‌تر کرده است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان تصریح کرد: بنابر اقدامات جدید فراکسیون مستقلین ولایی قرار است برای اعضا کارت شناسایی صادر شده، سایت و کانال برای فراکسیون راه‌اندازی می‌شود.

Share