شعبان پور اظهار کرد:

هیچ پروژه نیمه تمامی در دولت یازدهم افتتاح نشده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به تاکید استاندار به فرمانداران برای شروع نکردن پروژه ای جدید قبل از اتمام پروژه های نیمه تمام گفت: هیچ پروژه نیمه تمامی در استان طی دولت یازدهم افتتاح نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، حجت شعبانپور با اشاره به طرح برخی مطالب در رسانه ها و ادعای بعضی افراد مبنی بر اینکه افتتاح شماری از طرح ها و پروژه ها نمایشی بوده، افزود: پروژه ای که قابلیت بهره برداری نداشته باشد، افتتاح نمی کنیم و اگر جایی این موضوع در استان مشاهده شده، به ما اعلام کنند چراکه خودمان این موضوعات را دنبال می کنیم.

وی اظهار کرد: ممکن است منظور برخی افراد پروژه های گازرسانی باشد که براساس قانون؛ تکلیف دولت، گازرسانی به روستاهاست ولی خرید علمک و پرداخت هزینه انشعاب، برعهده خود مردم است.

معاون استاندار گیلان اضافه کرد: البته در همین موارد برای خانوارهایی که توان پرداخت این هزینه را ندارند و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، توسط این نهاد و یا خیران با کمترین قیمت و در برخی موارد رایگان انجام شده ولی اگر فردی منزلش را گازکشی نکرده، نمی توان گفت که طرح نیمه تمام بوده است.

به گفته شعبانپور، پروژه ای که قابلیت افتتاح نداشته باشد، مدیران دستگاه راضی نمی شوند آن را افتتاح کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در پاسخ به این ادعا که یک پروژه در استان چندین بار افتتاح می شود، گفت: این موضوع امکان ندارد که پروژه ای چند بار افتتاح شده باشد؛ البته ممکن است پروژه ای بطور مثال در لیست پروژه های دهه فجر قرار گرفته باشد، اما افتتاح آن در زمان یادشده نبوده و به وقت دیگری موکول شده است.

وی در ادامه سخنانش، به مهمترین پروژه های نیمه تمام در حال احداث در استان اشاره و بیان کرد: راه آهن رشت – قزوین بدلیل محدودیت های مالی و اعتبارات، در زمان تعیین شده افتتاح نشد ولی وزارت راه و شهرسازی قول مساعد داده که تا پایان شهریورماه امسال، این پروژه را به بهره برداری برساند.

وی افزود: هم اکنون در دو گلوگاه بدلیل ریزش ها ، کار کندتر و روزانه بین نیم تا یک متر پیش می رود.

شعبانپور درباره پیشرفت راه آهن قزوین – رشت تصریح کرد: از ۱۶۴ کیلومتر طول مسیر در حال حاضر افزون بر یکصد کیلومتر آن ریل گذاری شده است.

احداث خط آهن رشت – قزوین از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و این مسیر در قالب هشت قطعه کار می شود. این خط ریلی قادر خواهد بود سالانه ۱۰ میلیون تن بار و سه میلیون مسافر را جابجا کند. ریل گذاری راه آهن رشت – قزوین، اواخر بهمن ماه سال گذشته از مسیر ایستگاه فلکده رشت آغاز شد.

شعبانپور در ادامه گفت وگو با ایرنا، به پروژه آزادراه رشت – قزوین نیز اشاره و بیان کرد: همچنین سه و ۲ دهم کیلومتر از ۱۱ کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت – قزوین در دولت یازدهم افتتاح شد که این، یک شاهکار در راهسازی است و کار در حدود هشت کیلومتر باقی مانده نیز در حال انجام است.

عملیات اجرایی آزادراه قزوین – رشت از سال ۱۳۸۳ آغاز و تا سال ۱۳۸۸ قسمت عمده آن تکمیل شد و از منتهی الیه آزادراه قزوین – زنجان تا امامزاده هاشم به طول ۱۳۸ کیلومتر به بهره‌برداری رسید اما ۱۱ کیلومتر از این مسیر آزادراهی بین رودبار و منجیل، باقی مانده بود که حجم بالای سرمایه‌گذاری در شرایط سخت اجرای کار موجب شد سرمایه‌گذار در این پروژه ورود نکند. سه هزار و ۲۰۰ متر از مسیر ۱۱ کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت – قزوین در دولت یازدهم به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی هشت کیلومتر باقی مانده نیز آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در ادامه گفت وگو با ایرنا با اشاره به سدهای در حال احداث در استان گفت: در حال حاضر سد شفارود ۳۵ درصد و سد پلرود افزون بر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گفته شعبانپور، سد شفارود مشکل اعتباری ندارد اما سد پلرود مشکل اعتباری دارد که اگر اعتبارات بموقع تخصیص یابد، وزارت نیرو قول داده که تا پایان سال ۹۷ آن را آبگیری کند.

وی درباره اجرای سدهای لاستیکی نیز گفت: با احداث این سدها ، مشکل جمع کردن آب در جلگه نیز رفع می شود.

وی به بیمارستان های در حال احداث در استان نیز اشاره و اضافه کرد: تاکنون بیمارستان های شهرستان های شفت و رضوانشهر به بهره برداری رسیده و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت نیز قرار است تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری برسد.

شعبانپور با بیان اینکه بیمارستان های ۱۶۰ تختخوابی تالش ، لنگرود و لاهیجان در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: بیمارستان های یادشده، تا پایان امسال به بهره برداری می رسند.

وی با اشاره به بهره برداری از چندین کنارگذر در استان تا پایان امسال گفت: کنارگذر لنگرود با پیشرفت فیزیکی کنونی ۶۰ درصد ، پره سر ۸۰ درصد و خطبه سرا در تالش ۴۵ درصد، امسال به بهره برداری خواهند رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در خاتمه سخنانش، با یادآوری تاکید استاندار به فرمانداران مبنی بر شروع نشدن پروژه ای جدید تا اتمام پروژه های نیمه تمام، اهتمام مدیران برای تخصیص اعتبارات ملی در پروژه ها را در هرچه سریع تر به تنیجه رسیدن آنها تاثیرگذار دانست.

Share