حجت الاسلام اشجری مطرح کرد:

هم‌صدایی برخی ائمه جمعه با دشمن|عملکرد هیئت نظارت بر انتخابات شوراها ‌قابل دفاع نیست

رئیس هیئت نظارت بر دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان گیلان گفت: عملکرد هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و ‌روستا در ‌گیلان ‌قابل دفاع نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری عصر امروز در همایش فصلی ناظران شورای نگهبان بخش‌های شهرستان رودسر در کلاچای با اشاره به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: حضور پرشکوه مردم در انتخابات اخیر نشان دهنده علاقه مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس هیئت نظارت بر دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان گیلان گفت: حضور ۴۰ میلیون نفری مردم در پنجمین دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و  دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری نشان دهنده  اعتماد مردم به نظام و خدمتگزاران آن و پیوند آن‌ها با آرمان‌های امام راحل است.

وی با اشاره به تخلفات صورت گرفته در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: گزارش‌هایی از این تخلفات به قوه قضاییه ارسال و در حال بررسی است که برمبنای فرمایشات مقام معظم رهبری، شایسته است قوه قضاییه بدون مماشات و قاطعانه با متخلفان انتخاباتی در هر جایگاهی که هستند برخوردی قاطعانه داشته باشد.

رئیس هیئت نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان گیلان با بیان اینکه امام خمینی (ره) از تحمل زحمات و رنج‌های اعضای شورای نگهبان تشکر کرده است گفت: امام راحل تاکید داشت که تا شخصی کاری انجام ندهد مورد اهانت قرار نمی‌گیرد و در این جایگاه نباید انتظار تعریف داشته باشیم.

اشجری به فرمایش امام خمینی(ره) در دیدار با اعضای شورای نگهبان اشاره کرد که در ۳۰ تیرماه سال ۵۸ خطاب به آنان فرمودند «اعضای شورای نگهبان همواره خدا را در نظر داشته باشید و اگر دیدید که تمام مردم دنیا در یک طرف بودند و حرفی برخلاف حکم قرآن می‌زنند مانند انبیاء الهی در مقابل آن‌ها بایستید ولو اینکه همه مردم علیه شما قرار بگیرند».

وی با ابراز تاسف از رفتار عده انگشت‌شماری از ائمه جمعه که هم‌صدا با دشمن به‌شکل مستقیم یا غیرمستقیم باعث تضعیف شورای نگهبان می‌شوند گفت: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه  نسبت به عملکرد و موضع‌گیری برخی ائمه جمعه که خارج از منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری سخن می‌گویند بررسی‌ها و اقدام لازم را به‌عمل آورد.

رئیس هیئت نظارت بر دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان گیلان تصریح کرد: چگونه یک عالم دین در کسوت امامت جمعه به خود اجازه می‌دهد بدون آگاهی کامل نسبت به پرونده برخی افراد رد صلاحیت شده در انتخابات مجلس شورای اسلامی مظلومیت آن‌ها را به مظلومیت امیرالمومنین تشبیه کند.

وی با بیان اینکه چنین افرادی باید مراقب باشند که با جمله‌های عوام پسندانه و مدح‌های غیرمنصفانه از برخی افراد، باعث شادی دشمن نشوند افزود: فقهای شورای نگهبان که توسط  مقام معظم رهبری منصوب شده‌اند و حقوقدانان شورای نگهبان که با رای نمایندگان مجلس و معرفی رئیس قوه قضاییه انتخاب می‌شوند  ظلمی در حق نامزدهای انتخاباتی انجام نمیدهند.

اشجری با اشاره به vدمصلاحیت برخی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی  اذعان داشت: رد صلاحیت برخی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی با داشتن سوابق مدیریتی، نافی خدمات آنان نیست و این افراد تا زمانی‌که صلاحیت آنان احراز نشود نمی‌توانند در عرصه انتخابات وارد شوند ولی ممانعتی برای فعالیت آن‌ها در سایر حوزه‌های مدیریتی وجود ندارد.

وی اعلام داشت: هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان به بهانه استصوابی نبودن نظارت با کنار نهادن  نظر مراجع ۴ گانه، زمینه ورود فتنه‌گران و افرادی که دارای مفاسد اخلاقی و مالی هستند را فراهم کردند.

رئیس هیئت نظارت بر دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان گیلان افزود: عملکرد هیئت نظارت بر پنجمین دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان گیلان به‌هیچ وجه قابل دفاع نیست و دوره آینده انتخابات بی‌شک این تخلفات از چشمان تیزبین هیئات نظارت پنهان نمی‌ماند.

Share