معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان

هزار طرح پرورش ماهی در خانه‌های روستایی گیلان امسال اجرا می‌شود

شعبانپور گفت: تا پایان سال با مشارکت صندوق کارآفرینی و امید، اداره کل های شیلات و تعاون طرح  پرورش ماهی در خانه های روستایی به تعداد  هزار نفر اجرا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در گردهمایی دهیاران گیلان با محوریت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از اجرای طرح پرورش ماهی در خانه های روستایی خبرداد.

مهندس شعبانپور در این نشست که با حضور معاونین فرماندران و بخشداران در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از طریق پست بانک در مناطق روستایی برگزار شد با قدردانی از دهیاران که به عنوان نمایندگان دولت در روستاها انجام وظیفه می‌کنند، تصریح کرد: رسیدگی به روستاها، ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار وتوانمندسازی روستائیان و توجه به مهاجرت معکوس از جمله مواردی است که طی سال‌های اخیر در نظام مدیریت روستایی بدان توجه شده است.

وی گفت: تا پایان سال با مشارکت صندوق کارآفرینی و امید، اداره کل های شیلات و تعاون طرح  پرورش ماهی در خانه های روستایی به تعداد  هزار نفر اجرا می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان افزود: برای اجرای این طرح به هر متقاضی ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.

شعبانپور همچنین از اختصاص ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک سینا برای اجرای طرح های اشتغالزایی در مناطق روستایی خبرداد و گفت: این تسهیلات کم بهره ۱۵۰ میلیارد ریال بیشتر از سال گذشته است.

 وی همچنین پرداخت تسهیلات پست بانک کشور در زمینه خرید لوازم کشاورزی در مناطق روستایی  را از جمله اقدامات مثبت قلمداد کرد و گفت : تا کنون از این طریق ۱۲ میلیارد ریال امسال پرداخت شده است و دهیاران تلاش کنند تمام تسهیلات مصوب در گیلان جذب شود.

 وی اضافه کرد: در روستاها به ازای هر شخص ۶۵۰ گرم سرانه تولید پسماند داریم که از متوسط کشوری بالاتر است که البته این وضعیت در شرایطی که گردشگر به استان ورود می کند بیشتر هم می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان همکاری و همیاری با کارگروه پسماند استان لازمه حصول موفقیت در این حوزه دانست و گفت: جز با مشارکت مردم، فرهنگ سازی، آموزش، تعمیر، ترمیم و بازسازی و راه‌انداز  کارخانجات کمپوست نمی توان به نقطه موفقیت رسید.

شعبانپور ساخت و ساز غیرمجاز و عدم اهمیت به طرح‌های هادی روستایی را از دیگر مشکلات حوزه روستایی عنوان کرد و افزود: دهیاران موظف‌اند در این خصوص اشراف بهتری بر روی عملیات ساخت و ساز روستایی داشته باشند تا در کمیسیون‌های ماده ۹۹ نیز براحتی بتوان تصمیم‌گیری کرد.

Share