استاندار گیلان مطرح کرد:

هدف گذاری ایجاد ۴۵ هزار فرصت شغلی | مدیران موظف به حمایت از تولید کننده هستند

استاندار عصر امروز در جلسه‌ی مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید گفت: ایجاد ۴۵ هزار فرصت شغلی را هدف گذاری کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی نجفی در این جلسه که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی براثر انسجام همه ی دستگاه ها و نهادهای اجرایی،نظامی، انتظامی و امنیتی با همراهی مردم محقق می شود افزود: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نامگذاری شده و ستاد اقتصاد مقاومتی مستقر در دولت با جدیت کامل ورود پیدا کرده است باید علاوه بر جذب سرمایه گذار جدید آن دسته از سرمایه گذارانی که با مشکل مواجه هستند را حمایت و کمک کرد.

وی با بیان اینکه در سال هایی تولیدکنندگان مظلوم واقع شدند اظهار داشت: فردی که به صورت صادقانه با تمام داشته های خود و دریافت تسهیلات به این عرصه ورود پیدا می کند صرفاً به عشق تولید است.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: اگر تولید کننده ای در حال حاضر با مشکل مواجه است قطعاً عواملی دخیل بوده که به چنین وضعیتی دچار شده اند و در این میان مدیران موظف به حمایت از آنان هستند.

وی گفت: فارغ از بخش گردشگری که ظرفیت بسیار بالایی دارد ایجاد ۴۵ هزار فرصت شغلی در گیلان هدف گذاری شده است.

نجفی از برگزاری جلسه ی مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در روز شنبه با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه و جمعی از مدیران سازمان ها و بانک های کشور در رشت خبر داد و گفت: در این جلسه برنامه های توسعه ی اشتغال و تولید گیلان بررسی و همچنین در خصوص برخی طرح ها تصمیم گیری می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به پرداخت تسهیلات رونق تولید به ۹۳۴ واحد تولیدی معرفی شده به بانک از تعداد ۲ هزار و ۱۱۷ مورد اشاره کرد و افزود: تاکنون ۵۴۵ میلیارد تومان از محل تسهیلات رونق تولید به واحد های تولیدی پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: در سال جدید تاکنون ۲۰۳ واحد تولیدی برای بهره مندی از تسهیلات در سامانه ی بهین یاب ثبت نام کردند.

در این جلسه مشکلات ۵ واحد تولیدی استان نیز بررسی و دستورات لازم در جهت رفع موانع آنان صادر شد.

Share