نوکیا ۸، پرچم‏دار جدید نوکیا با دوربین دوگانه به جنگ آیفون می‌رود

شرکت اچ‌ام‎دی گلوبال که تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند با برند نوکیا را بر عهده دارد، احتمالاً به‎زودی از نوکیا ۸ رونمایی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از زومیت، اطلاعات منتشرشده توسط وب‌سایت آلمانی WinFuture، جزئیات بیشتری در مورد پرچم‎دار جدید نوکیا در اختیارمان قرار می‌دهد. آن‏طور که پیدا است، امکان دارد اچ‌ام‎دی گلوبال در اواخر ماه جاری میلادی، این گوشی را معرفی کند؛ هرچند، باید این احتمال را نیز در نظر داشت که نوکیا ۸ در اوایل ماه آگوست (نیمه مرداد) رونمایی شود. در همین رابطه، مدتی پیش اچ‌ام‎دی گلوبال تأیید کرد که تا پایان سال، محصولات بیشتری با برند نوکیا عرضه می‌کند.

پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام به گوشی نوکیا ۸ با اسم رمز TA-1004، قدرت می‌دهد؛ این همان پردازنده‎ای است که در گوشی گلکسی اس ۸ به کار گرفته شده و حتی انتظار داریم محصولات پرچم‎دار دیگر که در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد، با این تراشه وارد بازار شود.

پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با چهار گیگابایت رم همراه شده است؛ البته شایعاتی وجود دارد که نسخه قدرتمندتر نوکیا ۸، ممکن است با شش گیگابایت رم وارد بازار شود. این گوشی از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است و انتظار داریم که نوکیا ۸ از کارت حافظه میکرو SD برای افزایش فضای ذخیره‎سازی، پشتیبانی کند.

از دیگر مشخصات فنی که از نوکیا ۸ فاش شده است، می‎توان به نمایشگر ۵.۳ اینچی Quad HD آن با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل اشاره کرد. البته نباید شایعات پیشین را نادیده گرفت؛ زیرا در برخی از گمانه‎زنی‌ها اعلام شده است که نوکیا ۸ به نمایشگر بزرگ‎تری مجهز خواهد بود تا به رقیب مناسب‌تری برای گوشی‎های پرچم‎دار امسال مبدل شود.

اینکه نوکیا ۸ از نمایشگر بدون حاشیه و کشیده برخوردار است یا خیر، هنوز مشخص نشده؛ اما چندان نباید برای این قابلیت منتظر باشید، زیرا در تصاویر فاش شده از این گوشی پرچم‎دار، حاشیه‌های قابل‌توجهی در بالا و پایین نمایشگر دیده می‌شود. هرچند، مدتی پیش، تصاویر تبلیغاتی از نوکیا ۸ به دست آمده بود که از عرضه این گوشی پرچم‎دار با نمایشگر بدون حاشیه حکایت داشت.

دوربین دوگانه به یک ترند در میان گوشی‌های پرچم‎دار تبدیل شده است؛ به همین جهت، عجیب نیست اگر نوکیا ۸ نیز با این قابلیت به بازار عرضه شود. لنزهای دوربین دوگانه نوکیا ۸ توسط زایس طراحی شده است و انتظار می‌رود که این گوشی با دوربین دوگانه، رقیب قدرتمندی برای به چالش کشیدن بهترین گوشی‌های پرچم‎دار در زمینه عکاسی، از جمله آیفون ۷ پلاس باشد.

با وجود مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند، قیمت احتمالی نوکیا ۸ تنها ۶۰۰ دلار (برای عرضه در ایالات متحده) و ۶۰۰ یورو (برای عرضه در اروپا) خواهد بود. این گوشی در چهار رنگ آبی، نقره‌ای، آبی‌ طلایی و مسی طلایی عرضه می‌شود و انتظار می‎رود که نمایشگر ۵.۳ اینچی آن با پوشش گوریلا گلس ۵ محافظت شود؛ این در حالی است که برای بدنه پشتی، لایه‎ای از جنس پلاستیک استفاده خواهد شد.

Share