شهردار منطقه دو رشت خبر داد:

نورپردازی ساختمانهای تاریخی در بافت مرکزی شهر رشت

شهردار منطقه دو رشت گفت: هدف از نورپردازی، علاوه بر زیباسازی فضاهای شهری، تشویق مردم به حضور پایدار در فضاهای شهری، ساماندهی جداره ها و جذابیت بیشتر شهر، به ویژه در شب و به خصوص محدوده هایی که در بافت تاریخی و ابنای شناخته شده قرار گرفته اند، می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرتضی عاطفی شهردار منطقه دو رشت از نورپردازی ساختمان های تاریخی اداره پست، هتل ایران و ساختمان فرهنگ و هنر در میدان شهرداری رشت خبر داد و گفت: در فرآیند ادراک محیط پیرامون، بینایی، بیشتر از سایر حواس پنجگانه دخالت دارد و یکی از عناصر مورد ادارک بصری، نور می باشد.

شهردار منطقه دو رشت افزود: هدف از نورپردازی، علاوه بر زیباسازی فضاهای شهری، تشویق مردم به حضور پایدار در فضاهای شهری، ساماندهی جداره ها و جذابیت بیشتر شهر، به ویژه در شب و به خصوص محدوده هایی که در بافت تاریخی و ابنای شناخته شده قرار گرفته اند، می باشد.

وی تصریح کرد: تاکنون ضرورتی برای تدوین برنامه مشخص در جهت هدایت نور در شهرها وجود نداشته که همین امر سبب افت کیفی اماکن تاریخی و فضاهای شهری شده است.

عاطفی با بیان اینکه اگر می خواهیم به کیفیت بالاتری از زندگی در شهرها برسیم، لازم است که نگرش خود را درباره جایگاه نورپردازی در فضاهای شهری تغییر داده و نورپردازی را به عنوان یکی از اهداف عمده در طراحی فضاهای شهری در نظر بگیریم.

وی با اشاره به نورپردازی ساختمان تاریخی شهرداری رشت در روزهای پایانی سال گذشته و استقبال شهروندان و مسافران داخلی و خارجی از طراحی انجام شده در نورپردازی ساختمان مذکور گفت: امیدواریم با اجرای این طرح برای سه ساختمان قدیمی و ارزشمند شهر رشت که در بافت مرکزی این شهر قرار گرفته است بتوانیم به زیبایی های بصری با هدف جلب رضایت شهروندان، ایجاد محیطی آرامش بخش و جذب گردشگر اقدامات موثری انجام دهیم.

Share