به بهانه سالروز فتح تهران و احیای مشروطه به دست مجاهدان گیلانی؛

نشست بازخوانی تاریخ مشروطه و تجلیل از مجاهدان گیلانی برگزار می شود

نشست بازخوانی تاریخ مشروطه به بهانه سالروز فتح تهران و احیای مشروطه به دست مجاهدان گیلانی به همت «مجمع اسلامی فرهنگیان گیلان» در رشت برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، رئیس مجمع اسلامی فرهنگیان گیلان با اشاره به ۲۲ تیرماه سالروز فتح تهران و احیای مشروطه به دست مجاهدان گیلانی اظهار کرد: به این بهانه نشست بازخوانی تاریخ مشروطه و تجلیل از مجاهدان گیلانی در روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه، ساعت ۱۸ در پژوهشکده تعلیم و تربیت آموزش و پرورش رشت واقع در گلباغ نماز برگزار می شود.

سروش اکبرزاده افزود: در این نشست که به همت مجمع اسلامی فرهنگیان و با همکاری سایت گیلان مصور برگزار می شود، اساتید گیلانی و مطرح تاریخ ضمن بازخوانی فعالیت های مشروطه خواهان گیلانی در جریان انقلاب مشروطه، به نقش گیلانیان در احیای مشروطه نیز می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست همچنین  پیامدهای شکست مشروطه و چگونگی شکل گیری جنبش جنگل به عنوان راهی برای جبران شکست مشروطه خواهان مورد بررسی قرار می گیرد.

اکبرزاده اعلام کرد: در این نشست دکتر هومن یوسفدهی با موضوع بررسی نقش انجمن های گیلان در انقلاب مشروطیت، دکتر ناصر عظیمی با موضوع مشروطه گیلانی؛ احیا کننده مشروطه ایرانی، دکتر عباس پناهی با موضوع  بررسی زمینه ها و بسترهای پیدایش انقلاب مشروطه در گیلان و دکتر فریدون شایسته با موضوع نهضت جنگل؛ پیامد انقلاب مشروطه گیلان به سخنرانی می پردازند.

Share