ولی پور خبرداد

نجات کوهنورد گم شده در منطقه جنگلی و کوهستانی قلعه رودخان‌

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: کوهنورد گم شده در منطقه جنگلی و کوهستانی قلعه رودخان فومن بدون مصدومیت پیدا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدی ولی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: پس از ساعت‌ها تلاش شبانه امدادگران جمعیت هلال احمر، صبح امروز کوهنورد گم شده در منطقه جنگلی و کوهستانی قلعه رودخان بدون مصدومیت پیدا شد.

وی با بیان اینکه ساعت ۳۰ دقیقه بامداد شنبه ۳۱ تیرماه با تماس تلفنی یک گروه کوهنوردی ۶ نفره در ارتفاعات منطقه قلعه رودخان، از گم شدن یکی از اعضای گروه که مردی ۳۷ ساله بود باخبر شدیم افزود: پس از این اطلاع‌رسانی عملیات امداد کوهستان با ۴ نفر نجاتگر و یک دستگاه آمبولانس آغاز شد.

وی گفت: در طرح ملی امداد و نجات تابستان جمعیت هلال احمر که شامل امداد و نجات جاده‌ای، امداد و نجات کوهستان و امداد و نجات دریایی است، ۲۰۰ نفر از همکاران و نجاتگران جمعیت هلال احمر گیلان و یک تیم واکنش سریع که در مرکز استان مستقر است آماده  ارائه خدمت هستند.

ولی‌پور تصریح کرد: از تاریخ  ۳خرداد ۹۶ با شروع طرح ملی امداد و نجات تابستان جمعیت هلال احمر، ۲۷۳ مورد عملیات  توسط ۲۵ پایگاه ثابت و سیار و پست موقت امداد و نجات در ایام تابستان به مردم و مسافران گیلانی خدمات ارائه شد.

وی اظهار داشت: تاکنون ۱۷۸ مورد امداد جاده‌ای، ۳۷ مورد ارائه خدمات حضوری، ۱۷ مورد امداد دریایی و ساحلی و ۹ مورد خدمات مناسبتی از ابتدای طرح امداد و نجات تابستان جمعیت هلال احمر در گیلان ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود: ۱۹ مورد خدمات درون شهری، ۳ مورد خدمات امدادی کارگاهی و صنعتی و ۱۰ مورد امداد کوهستان از جمله خدمات طرح ملی امداد و نجات تابستان جمعیت هلال احمر گیلان است.

وی با بیان اینکه از آغاز ارائه طرح امداد و نجات تابستان جمعیت هلال احمر گیلان  ۵۶۹ نفر آسیب دیده امدادرسانی شدند گفت: از مجموع آسیب دیدگان ۳۳نفر دریایی و ۲۱ نفر در کوهستان از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر گیلان بهره بردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اذعان داشت: از ابتدای طرح تابستانی امداد و نجات یک هزار و ۲۴۰ امدادگر و نجاتگر با ۲۶۳ تیم عملیاتی با اعزام  ۲۵۹ مورد  آمبولانس به حوادث و سوانح، ۱۲ مورد عملیات رهاسازی و ۴ مورد حریق را پوشش خدماتی دادند.

ولی‌پور با تاکید بر اینکه میانگین زمان اطلاع رسانی از حوادث جاده‌ای به جمعیت هلال احمر گیلان کمتر از ۵ دقیقه است اعلام داشت: تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر گیلان در کمتر از ۷ دقیقه و ۱۹ ثانیه در محل حادثه حضور می‌یابند.

Share