باهنر در نشست خبری:

نام دولت آینده باید «تدبیر» و «اقدام» باشد | جای روحانی بودم باهنر را معاون اول نمی‌کردم

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه جای روحانی بودم باهنر را معاون اول نمی‌کردم، گفت: نام دولت تدبیر و امید بود اما به نظر من باید نام دولت آینده، تدبیر و اقدام باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، محمدرضا باهنر رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری عصر امروز در نشست خبری اظهار کرد: پیروزی موصل را به ملت، نیروهای مسلح و مرجعیت عراق تبریک می گوییم. این خبر هم ملت عراق و هم برای مردم ایران را خوشحال کرد.

وی افزود: هنوز زخم نامردمی های گروه های تروریستی وطنی یعنی منافقین روی تن کشور ماست. متاسفانه امروز برخی کشورهای اروپایی همان طور که مواضع شان درباره داعش شفاف و عملیاتی  نیست، سلف این ها یعنی منافقین را به رسمیت می شناسند. این موصوع ظلمی است که به بشریت روا می دارند. اگر چه ریشه تفکر تکفیری به این سادگی ها از بین نمی رود اما انشالله با مدفون شدن سرکرده داعش، شاهد جمع شدن جنایات این گروه باشیم.

باهنر در پاسخ به سوالی درباره حضور در کابینه به‌ عنوان معاون اول، گفت: دوستانی حسن ظن دارند به من و تشکر می‌کنم. اگر من جای روحانی بودم حتما باهنر را به عنوان معاون اول انتخاب نمی کردم. با وجود اینکه برخی کارهای دولت یازدهم را تایید می کنم، طبیعی است که اختلاف نظرهای جدی در مسائل سیاسی و فرهنگی با روحانی دارم. من اعتقاد دارم که باید دولت مستقر را برای حل مشکلات مردم کمک کرد. در انتخابات با وجود برخی نارسایی ها در مناظره ها، طرفین روی مطالبات مردم از جمله رونق اقتصادی، مسائل حاشیه نشینی و بیکاری به اجماع رسیدند. همه شهروندان باید در جهت حل مشکلات، دولت را کمک کنند. البته باید در جاهایی که دولت می خواهد متن را به حاشیه ببرد یا حاشیه را تبدیل به متن کند، نقدهای مشفقانه خود را داشته باشند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه همه قوا را نمی شود به اندازه یکسان نقد کرد نظر شما چیست؟ گفت: نقد اگر مشفقانه باشد، از برکات نظام است که همه باید این سعه صدر را داشته باشند که بپذیرند. از نقدهای مخرب باید جلوگیری کرد. یکی از ابزار ریاست سعه صدر است و مسئولان نباید کم حوصله و نسبت به مجموعه خود تعصب داشته باشند.

باهنر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نظر شما درباره دولت در سایه چیست؟ اگر تشکیل شود شما حضور پیدا خواهید کرد؟ افزود: معتقدم رقابت های سیاسی و حتی مردم سالاری دینی در غیبت چند حزب چارچوب دار و قانونی به طور جدی تهدید می شود. دولت در سایه در نبود احزاب خیلی معنا ندارد. اگر احزاب با هم کار کنند، تعاملات تعریف شدن درون حزبی افراد، حزب را هم متعهد می کند. در مجلس هم دیدیم که عده ای از نردبان لیست امید بالا آمدند اما به اقای عارف متعهد نبودند. در جریان اصولگرایی هم این مسائل وجود دارد.

وی تصریح کرد: اعضای دولت در سایه نه به رئیس خود متعهد خواهند بود و نه رئیس دولت به آنها تعهدی خواهد داشت. مگر اینکه جمنا بخواهد حزب باشد اما آنچه شنیده ام گفته اند می خواهیم احزاب اصولگرا را با هم هماهنگ کنیم.

برخی در انتخابات بی علاقه نبودند که جای جلاد و شهید را عوض کنند

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: یکی از ویژگی های سیاسیون ما این است که می خواهند منافع حزب را داشته باشند اما نمی خواهند هزینه های آن را داشته باشند.

باهنر ادامه داد: ملزوماتی وجود دارد که دولت در سایه تشکیل شود و به سمت تخریب دولت مستقر نرود و اگر قرار باشد چنین دولتی تشکیل شود من در چنین تشکیلاتی نخواهم بود.

وی درباره اظهارات روحانی علیه سپاه اظهار کرد: وحدت لازمه پیشرفت، عدالت و توسعه است و حرف های وحدت شکن مضر است و نباید انجام شود. متاسفانه رگه هایی از هر دو جریان کمر همت بسته اند که فضا را تند نگه دارند. این رگه ها ممکن است که خیلی کم و نازک باشند. عده ای در روز قدس آمدند علیه رییس جمهور شعار دادند البته اقدام قوه قضاییه که گفتند برخی را دستگیر کرده اند، جای تشکر دارد.

باهنر خاطرنشان کرد: من یک زمان گفتم اینکه آقای اژه ای در نماز جمعه موضوع بنی صدر را مطرح کنند – آن هم سه روز بعد از اینکه عده ای در روز قدس علیه رییس جمهور حرف هایی را مطرح کردند- کار دقیقی نیست. کار تحلیلی کردن خوب است؛ برخی در انتخابات بی علاقه نبودند که جای جلاد و شهید را عوض کنند.

وی در خصوص ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: درباره ریاست مجمع اطلاع بیشتری ندارم؛ دوره مجمع در اسفندماه سال گذشته قاعدتا تمام شده است البته در قانون اساسی طول دوره مجمع نیامده است؛ تا زمانی که رهبری حکم اعضای جدید مجمع را ندهند، اختیارات حقوقی اعضای فعلی پابرجا می ماند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی اصولگرایان تندرو رای مردم را قبول ندارند باید چگونه با این ها برخورد کرد؟ گفت: هیچ کس حق ندارد رای مردم را به رسمیت نشناسد. من سراغ ندارم که کسی گفته باشد که روحانی را به عنوان رییس جمهور قبول نکرده باشد.

وی افزود: همه جریانات سیاسی در کشور آدم های تندرو و میانه رو دارند. اینکه هر جریانی بخواهد افراد تندروی خود را دفع کند را قبول ندارم من معتقدم که تندروها را باید تعدیل کرد.

نام دولت آینده باید تدبیر و اقدام باشد

باهنر درباره موضوع کاهش سن وزرا گفت: تغییرات دولت صرفا مربوط به سن وزرا نیست. البته سن وزرا باید کم شود اما بدانیم که نباید در این زمینه افراط کنیم؛ باید بدانیم که وزارتخانه جای کارآموزی نیست. افراط و تفریطی نباید برخورد کنیم. کابینه باید مجرب و توانمند باشد. در دولت یازدهم شجاعت اقدام کابینه کم بود، برخی وزرا مدبر بودند اما چون فکر می کردند که کارشان هزینه دارد، اقدام نمی کردند. نام دولت تدبیر و امید بود اما به نظر من باید نام دولت اینده، تدبیر و اقدام باشد.

نماینده سابق مجلس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا مجلس دهم لابی من دارد؟ گفت: ما هیچ کداممان از شکم مادر مجرب بیرون نیامدیم. بالاخره ما به حق یا ناحق هفت دور نماینده بودیم. مجلس کنونی  بالقوه لابی من دارد؛ انشاالله جوانان جلو می روند و تجربه کسب می کنند.

باهنر درباره طرح آتش بس یک طرفه زاکانی گفت: رقابت ها باید زودتر تمام شود. به صورت طبیعی این رقابت‌ها تا زمان استقرار کامل دولت و رای اعتمادی که رئیس دولت برای وزرایش از مجلس می گیرد، ادامه خواهد داشت اما مطالبه جدی من از جریانات سیاسی این است که فضا را به سمت رادیکالیزه شدن، تند کردن و سیاه و سفید نشان دادن جامعه پیش نبرند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: بالاخره اقای روحانی پیروز انتخابات شده و نیازی نیست که ایشان هم گاه گاهی تیکه هایی بیندازد یا انتقاداتی را مطرح کند. طرف مقابل هم نباید تا دولت کارش را شروع نکرده، فقط دنبال مچ گیری باشد یا ثابت کند دولت در پاسخ به مطالبات ناتوان است؛ این روش ها ظلم است.

وی در خصوص قرارداد با توتال هم اظهار کرد: سعی و تلاش شده این قرارداد به نفع ملت ایران بسته شود اگر چه ممکن است اشکالات ریزی هم داشته باشد. برای رسیدن به رشد هشت درصدی مصوبه مجلس و مجمع و الحاقیه مقام معظم رهبری، نیازمند ۳۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری هستیم و  باید شرکت های خارجی را وارد کنیم که بازار پیشرفت و توسعه یافته ای داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید از سرمایه گذاری داخلی استقبال کنیم در عین حالی که از سرمایه گذاری خارجی استفاده شود. اگر وارد رقابتی می شویم باید با حکومت های بیرون از کشور باشد و نه با تخاصم و باید از توانمندی های داخلی استفاده کنیم تا دولت را در پاسخگویی به مطالبات مردم یاری رسانیم.

Share