معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان

میانگین سهم اشتغال در بخش صنعت گیلان ۲۵درصد است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان گفت:در بخش صنعت گیلان بهره‌‌برداری از صنایع با ارزش افزوده بالا در اولویت قرار دارد.   

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدحسین اصغریان گفت: بخش صنعت یکی از بخش‌های مهمی است که در آن اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

وی افزود: میانگین سهم اشتغال در بخش صنعت کشور به طور میانگین ۳۲درصد است و در گیلان این سهم ۲۵درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان ادامه داد: بخش خدمات بیشترین اشتغال را در خود جای داده است و اصناف نیز بخش موثری از خدمات را به خود اختصاص داده‌اند.

اصغریان با تاکید بر اینکه باید سهم استان را از تولید ناخالص ملی افزایش دهیم،خاطر‌نشان‌ کرد:تمرکز ما در سالجاری بهره‌برداری از صنایع با ارزش افزوده بالا است.

وی گفت: در کارگروه رفع موانع تولید استان نیز مقرر شده است تا هر چه سریعتر طرح‌های صنعتی با پیشرفت ‌فیزیکی بالا به بهره‌برداری برسند و برای اجرایی شدن این امر از تسهیلات صندوق توسعه ملی و سرمایه گذاری خارجی نیز استفاده خواهیم کرد.

محمدحسین اصغریان با اشاره به اینکه کارگروه رفع موانع تولید که استارت آن در گیلان زده شده است و هم اکنون در کشور از عمکرد مناسبی برخوردار است،تصریح کرد:از نظر پرداخت و تعداد تسهیلات برای رفع موانع تولید گیلان رتبه سوم را در کشور کسب کرده است.

وی افزود: بالغ بر هزار مصوبه در گارگروه رفع موانع تولید گیلان مصوب شده است که بیش از نیمی از آنها اجرایی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان گفت: ۳۰درصد مصوبات نیز در دست اجرا است و ۲۰درصد باقی مانده مشکلات تولید که هنوز عملیاتی نشده و ممکن است اجرایی نشوند، اغلب مشکلات قانونی دارند.

Share