جعفرزاده نماینده رشت:

مکانیزم کاشت، داشت و برداشت برنج نیازمند تحول است | سود به جیب واسطه ها می‌رود

جعفرزاده گفت: اگر دولت چرخه مازاد و اضافی در بازار برنج را حذف نکند به جای رساندن منفعت به شهروندان تنها سودهای چند برابری به جیب واسطه ها می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی در گفت و گو با خانه ملت درباره وضعیت بازار برنج در کشور،گفت: اگر دولت چرخه مازاد و اضافی در بازار برنج را حذف نکند به جای رساندن منفعت به شهروندان تنها سودهای چند برابری به جیب واسطه ها می‌رود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت برای توزیع برنج در بازار مصرفی باید زنجیره تولید به مصرف را با رعایت محورهای کارشناسی فعال نماید تا علاوه بر مصرف کننده، انگیزه تولید کننده برای ماندگاری کشاورز در چرخه تولید افزایش یابد.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: تسطیح اراضی برنج،تبدیل کود شیمیایی به آلی و نوسازی کارخانجات شالیکوبی از معیارهای اساسی تولید برنج در اراضی کشاورزی تلقی می شود.

وی ادامه داد: مکانیزم کاشت، داشت و برداشت برنج نیازمند تحول است و اگر دور ریز برنج بر اثر استفاده از دستگاه های فرسوده شالیکاری برنج کنترل می‌شد، هم اکنون نیز به خودکفایی برنج می‌رسیدیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، یادآورشد: تکرار خود کفایی گندم به سادگی در محصولی همچون برنج امکان پذیر است، اگر دولت نگاه ویژه به اراضی برنج داشته باشد.

Share