موفقیت استادیاردانشگاه آزادرشت در جشنواره بین المللی اختراعات لهستان

پیمان بیات عضو هیات علمی و استادیار گروه آموزش کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی رشت در جشنواره بین المللی اختراعات و ابتکارات لهستان با کسب مدال نقره عنوان دوم را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی رشت، این استادیار دانشگاه آزاد رشت با ساخت دستگاه تشخیص زودرس سکته مغزی از طریق پردازش تصاویر سی تی اسکن مغز، توانست در این جشنواره مقام دوم را به دست آورد.
پیمان بیات درباره این موفقیت بیان داشت: از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اطلاعیه ای درباره برگزاری مسابقه های بین المللی اختراعات و ابتکارات در لهستان ارسال شد که بعد از ارائه اختراع خود و داوری در این جشنواره، این دستگاه پس از کشور لهستان توانست رتبه های برتر را از آن خود کند.
وی زمان صرف شده برای ساخت این دستگاه را حدود پنج سال عنوان و اظهار کرد: این اختراع می تواند مختل شدن خون رسانی به مغز را از حداقل یک ساعت تا حداکثر سه ماه قبل از بروز حادثه از طریق تحلیل سی تی اسکن های انجام شده، تشخیص دهد و از بروز سکته در مغز پیشگیری کند.
وی با بیان این که این دستگاه در اداره ثبت اختراع ایران به ثبت رسیده، خاطر نشان کرد: این دستگاه آماده بهره برداری در تمامی کلینیک ها و بیمارستان ها در ایران و دیگر کشور های جهان است.

Share