اختلافی که زنده شد

مناقشه نمایندگان رشت و انزلی بر سر کمک منطقه آزاد انزلی به ملوان بالا گرفت

اعلام خبر حمایت مالی منطقه آزاد انزلی از تیم ملوان کافی بود که بار دیگر اختلاف قدیمی بین رشت و انزلی زنده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به دنبال اعلام مدیرعامل منطقه آزاد انزلی برای کسب مجوزات لازم جهت اسپانسری باشگاه ملوان بندر انزلی، جبار کوچکی نژاد نماینده شهرستان رشت روز گذشته در جلسه مجمع نمایندگان گیلان که به میزبانی سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد طی نامه ای به رییس سازمان منطقه ازاد انزلی تذکر داد که با توجه به اینکه دو سوم محدوده منطقه ازاد در حوزه شهرستان رشت واقع شده است هرگونه کمک که از جانب سازمان منطقه ازاد به تیم فوتبال ملوان صورت میگیرد به همان اندازه باید به تیم فوتبال سپیدرود رشت نیز کمک شود.

کوچکی نژاد در ادامه افزود: در صورتی که مشاهده شود که در حق تیم فوتبال سپیدرود نسبت به تیم فوتبال ملوان از جانب سازمان منطقه ازاد اجحافی صورت پذیرد از طریق وزیر اقتصاد موضوع را پیگیری خواهم کرد.

این درخواست کوچکی نژاد با واکنش خسته بند نماینده انزلی روبه رو شد و وی طی یاداداشتی نسبت به آن اعتراض کرد.

حسن خسته بند: دوستان به این بحث کذایی خاتمه دهند

«باسمه تعالی
پس از جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان که روز سه شنبه در دفتر مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد انزلی و در فضایی توام با یکدلی و صمیمیت برگزار گردید، مطالبی به نقل از برادر عزیزم آقای جبار کوچکی نژاد مبنی بر تهدید مسئولین سازمان منطقه آزاد انزلی به جهت حمایت مالی از تیم محبوب ملوان در صورت عدم حمایت از دیگر تیم ریشه دار استان مطرح گردید که امیدوارم چیزی جز یک شیطنت رسانه ای نبوده و بدون اطلاع ایشان بوده باشد که در غیر اینصورت جای تاسف خواهد داشت.
نگارندگان و مخاطبان این دست مطالب بایستی آگاه باشند که انتشار چنین نظرات محیرالعقولی تنها به بر هم زدن فضای آرام ورزشی اجتماعی استان می انجامد که یقینا به نفع کسی نیست، چه آنکه مردم قهرمان شهر من نیز هرگز معترض به نحوه کسب منابع مالی برای دیگر تیم های استان نبوده و یقینا حق مردم انزلی است که در کنار تحمل مرارت های بسیار اعم از تورم، ترافیک، آلودگی و… ناشی از حمل و نقل کالا در این شهر که عواید ناشی از بندر آن به خزانه دولت و منطقه آزاد انزلی واریز میگردد، بتوانند از حداقل ترین مزیت آن که حمایت از محبوب ترین و ریشه دار ترین تیم شمال کشور و خاستگاه بزرگترین قهرمانان ورزشی است بهره ببرند. زیرا طی سالهای اخیر بخش عمده ای از درآمدهای سازمان منطقه آزاد انزلی در همان مناطق روستایی از شهرستان رشت هزینه زیرساختها گردیده که یقینا آقای کوچکی نژاد به خوبی مطلعند و میدانند هیچگونه فایده و درآمدی برای منطقه آزاد انزلی نداشته و تنها هزینه بر و مستهلک کننده سرمایه هایی بوده که در حوزه شهرستان بندرانزلی حاصل شده و بایستی عزیزان برای جذب چنین اعتباراتی ماهها در وزارتخانه ها برای کسب رضایت و جلب رای مردم روستاهای حوزه انتخابیه خود معطل می گردیدند و خوشبختانه مردم فهیم و باسواد انزلی از همگی این مطالب به خوبی آگاهند.
جناب کوچکی نژاد به خوبی مطلعند که مردم انزلی میزبانان خوبی برای ایشان بودند که به عنوان یک معلم صومعه سرایی و در خیل نخبگان انزلیچی توانستند پلکان ترقی را از آموزشکده شهید خدادادی انزلی تا مجلس شورای اسلامی طی کنند و طوری عمل نکنند که انزلی چی ها بار دیگر یک مدیر غیر بومی رشد یافته در شهرشان از صومعه سرا را در مقام اختلاف انگیزی و خواهان و عامل پسرفت انزلی ببینند و اگر هم نیت جلب توجه شهروندان شریف رشت را دارند که یقینا آن عزیزان بهتر از خیلی ها میفهمند و صد البته این نوع برخورد زیبنده نماینده داعیه دار ارزش مداری و اصولگرایی و اخلاق مداری نیست.
حال ورود به چنین مجادلاتی آیا کار را برای دوستان که در جریان تلاش جانفرسای اینجانب و همکارانم در مجلس ششم برای ایجاد چنین امکانی با نام منطقه آزاد انزلی که حاصل حدود سه قرن تلاش مردمان غیور شهر من در صنعت بندر و گمرک است و استان گیلان در حال بهره مندی از آن می باشد نبوده اند را سخت نخواهد کرد؟ و آیا دوستان ادعای اشراف بیشتر به جزئیات این منطقه را که خود سالها در کسوت مدیرکلی استانداری و بخشداری در آن به مردم خونگرم و دوست داشتنی اش خدمت کرده ام را دارند و آیا در جریان تلاش های شبانه روزی بنده و دکتر نجفی در دوره معاونت استانداری ایشان برای به ثمر نشسته شدن نهال منطقه ویژه اقتصادی انزلی هستند یا اینکه تنها در فکر خوشه چینی از این درخت پرثمر و تازه به بار نشسته می باشند؟
و آخر کلام اینکه آیا آقای کوچکی نژاد با چند دوره حضور در مجلس به عنوان قانونگذار از جزئیات قانون و عدم امکان هزینه منطقه آزاد انزلی در شهرهای دیگر مطلع نیستند که اینگونه با سخنان خود افکار عمومی را تحریک می نمایند و به جای تشکر از زحمات دکتر مسرور برای حل یکی از دغدغه های گیلانیان سرفراز، در مقام تهدید بر می آیند…
لذا خواهشمندم عزیزان ضمن خاتمه دادن به این بحث کذایی، باب را برای بگومگو های سطح پایین که یقینا خوشایند شهروندان اصیل رشت و پاسخگوی مطالبات به حق آنها نیست را باز نکرده و در پی یافتن منابعی همچون کمک اخیر دکتر نوبخت و مساعدت استاندار محترم به تیم سپیدرود باشند که بلاشک اسباب خوشحالی انزلی چی ها را فراهم خواهد نمود.»

چند خط نامه در دفاع از مردم و جوانان رشت این همه بداخلاقی ندارد 

به دنبال واکنش حسن خسته بند نماینده شهرستان بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی به نامه جبارکوچکی نژاد نماینده رشت به مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، این نماینده مجلس طی گفتگویی با گیل خبر به اظهارات وی پاسخ داد.

 کوچکی نژاد در این گفتگو  بیان داشت: من با آقای خسته بند  رفاقتی دیرینه دارم ، ما دو نماینده و همکار هم در  دو شهرستان همسایه هستیم که در تلاش هستیم با هماهنگی بسیاری از مشکلات مردم را پیگیری کنیم. ولی با توجه به این واکنش مطالبی را  لازم دیدم که  عنوان کنم. وی ادامه داد: چند خط نامه آن هم در دفاع از مردم و جوانان رشت این همه بداخلاقی ندارد. یکی از شرایط نمایندگی تسلط بر قانون و کنترل رفتار می باشد و  من افتخار میکنم، گیلانی، رشتی، صومعه سرایی، ضیابری و در زادگاه آیت الله ضیابری و در نهایت روستای ارم سادات هستم که یکی از روستاهای شهرستان صومعه سرا  هست.هرکسی که در شهری ریشه دارد به آن افتخار میکند و هه باید با افتخار به آن اعلام کنند و این عنوان های ناسیونالیستی صومعه سرایی برای استفاده کردن در انتقادات امر درستی نیست. وی افزود: نامه من نامه عادی بوده و هیچ تهدیدی را متوجه مدیرعامل منطقه آزاد انزلی بیان نکردم و تنها یک خواسته قانونی مردم شهرم را به مسئولین منطقه ازاد گوشزد کردم،  یک معلم هستم و میدانم که با چه شکلی نامه نگاری ودرخواست کنم.

نماینده رشت در ادامه گفت: من طرفدار سپیدرود و ملوان هستم و هر دو تیم در گیلان ریشه دار هستند و ریشه دارترین تیم به گواه همه فوتبالدوستان استان تیم سپیدرود می باشد و باید تلاش کرد که به استان و شهرستان خودم توجه ویژه ای داشته باشم. باید تلاش کنیم طرفداران دو تیم سپیدرود و ملوان را با هم نزدیک کنیم و روح برادری و اتحاد را بین طرفداران این تیم روز بروز اضافه کنیم و هیچگونه حساسیتی نباید بین آنان تبعبیض قائل شویم و برای همین در نامه تاکید کردم که به همان اندازه که به ملوان کمک می شود به سپیدرود کمک شود و درخواست بیشتری نداشتم.زمانی این بحث ها تحقق پیدا می کند که همه در عمل به این رفتار پایبند باشیم.

کوچکی نژاد در ادامه تاکید کرد: مرارت و مشکلاتی که برای مردم شهر من از لحاظ ترافیک و عبور ماشین های سنگین و تخریب زیرساخت های این شهر ایجاد میکند معتقدم که در هیچ شهری این همه آلودگی محیط زیستی وجود ندارد ولی معتقدم برای توسعه استان مردم ما کمک می کنند.بیش از ۳۰ روستای شهرستان رشت تحت پوشش منطقه آزاد هست و تلاش میکنیم که فرودگاه رشت هم تحت پوشش این منطقه باشد تا امکانات بیشتری را فراهم کنیم. مردم شهرستان رشت حق دارند از امکانات ویژه منطقه آزاد بهره مند باشند و این حق قانونی آن ها است است و این را منطقه آزاد  نیز اثبات کرده است و بارها گفته ام مدیریت پرتلاش مهندس مسرور به اندازه سالها مدیریت افراد مختلف در این منطقه در بحث زیرساخت، گردشگری و ..پیشرفت داشته است.

کوچکی نژاد در ادامه خطاب به نماینده انزلی ابراز داشت: این که من از انزلی رشد کردم افتخار میکنم، ولی بدانید من در اکثر استان های کشور کار کردم. به خصوص در مناطق محروم کشور و همه جای ایران خانه من است و همیشه به مردم انزلی و برادر خودم مهندس خسته بند کمک میکنم. وی افزود: متاسفم که  می بینم اخلاق را رعایت نکردید. باید بگویم من ادعای اصولگرایی ندارم. اگر خدا بخواهد به وظیفه نمایندگی خودم عمل میکنم.

نماینده رشت همچنین اظهار داشت: شاید این که چند نفر پیامی در سایت بنویسند که باعث عصبانیت مهندس خسته بند شده باشد که ادعا می کنند همه کارهای منطقه آزاد را ایشان انجام می دهد و تسلط کافی به همه موارد دارند و دیگران نمی دانند. در حالی که خودتان بیشتر از هرکس دیگری می دانید هرگاه به من درخواست کردید در کنار شما بودم  و دنبال خوشه چینی برای خودم نبودم و نیستم و شاید این مساله  برعکس باشد. وی ادامه داد:  بازهم تکرار میکنم با تمام تلاش منافع استان و شهرستان خودم را پیگیری میکنم و تیمهای مطرح استان مثل ملوان، سپیدرود و داماش و تیمهای دیگر را مورد حمایت قرار میدهم.

کوچکی نژاد همچنین در مورد نامه خود به مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نیز گفت: من کسی را تهدید نکردم و درخواست من عادی بوده است و انتظار دارم که آقای مسرور نیز کمک کنند که تاکنون نیز کمک کرده است.

وی افزود: سه بخش خمام، خشکبیجار و لشت نشاء بیشترین روستاهایش تحت پوشش منطقه آزاد هست و این منطقه به طور مداوم در حال کمک به آن هست و بارها خودم عنایت آن ها را دیدم و ان شاء الله کمک به سپیدرود را نیز در دستور کار قراردهد که یک خواست قانونی برحقی است که مردم و طرفداران این تیم از من نماینده انتظار دارند که از همه امکانات استان و شهرستان استفاده کنم.

نماینده رشت در بخش پایانی سخنان خود گفت: یقینا مردم انزلی طرفدار قانون و حقوق مردم استان هستند و اینجانب به عنوان یک معلم در کسوت خدمتگزاری شهرستان و استان تلاش می کنم  و هرنوع اظهارنظری را با دقت و متانت تکرار کنم ودر طول دوران نمایندگی توانستم بخشی از خواسته های مردم را پاسخ دهم و مردم عزیز هم اگر کم کاری از اینجانب داشته یقین من را میبخشند و تلاش میکنم که عدالت را در حوزه انتخابیه خودم و استان برقرار کنم.


هرگز یک ایرانی را تهدید نکن

رضا مسرور مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نیز پس از این اتفاقات در صفحه شخصی اینستاگرام خود با انتشار تصویری از جواد ظریف نوشت:

برادری که از نمایندگان خوب استان است و برایشان احترام خاصی قائل هستم بهمراه سایر نمایندگان دوشب پیش مهمان ما بود.سر سفره افطار موضوعی رامطرح کرد ونامه ای داد و پاسخی هم شنید.
روز بعد در صفحه اینستاگرامش مطلبی نوشت در خصوص اسپانسر و تذکر به بنده، ازدوست مشترکی خواستم با ایشان تماس بگیرد و سؤال کند از ایشان که أیا از این متن مطلع است.
دوست مشترک تماس گرفت و گفتند خیر ایشان مطلع نبودندو…..گفتم خوب است جبران کنند یک روز صبر کردم اما اتفاقی نیافتاد.
لاجرم چند نکته نیاز به گفتن است:
اولا چه نیازی است اختلاف مردمان شهرها ی گیلان را دامن بزنیم. میدانیم مناطق ازاد متعلق به کشور است ثانیا ما عاشق همه جای استانیم حالا پیگیری شد و تصمیمی گرفته شد که در حد بضاعت أندک خودمان کمکی به تیمی بکنیم که سابقه کمک از این سازمان را در گذشته هم داشته است.و یادمان نرود سازمانها و شهرداری هایی داریم که چندین برابر بودجه ودرامد دارند و می توانند کمک کنند.
اما نکته اخر که موجب رنجش است انتهای مطلبشان است
که اگر فلان شود و فلان نشود از وزیر اقتصاد!!! پیگیری خواهم کرد.
با کمال احترام یاد جمله معرف دکتر ظریف افتادم که هرگز یک ایرانی راتهدید نکن.

بیانیه مشترک هواداران داماش و سپیدرود؛ منطقه آزاد به همه گیلان تعلق دارد

سایت هواداران داماش گیلان – اف سی داماش دات آی آر :
«إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ کُلَّ خَوَّانٍ کَفُور»ٍ[حج/ ۳۸]
خداوند از کسانی که ایمان آورده ‏اند دفاع می‏کند، خداوند هیچ خیانتکار کفران کننده ‏ای را دوست ندارد.
ورزش گیلان از دیرباز همیشه مهد پرورش دلیر مردانی بوده است که آوازه شهرتشان در تمام دنیا پیچیده است. هیچگاه روا نبوده که ورزش گیلان مورد ظلم و جور قرار بگیرد تا بدین ترتیب ورزش ایران از حضور غیور مردان استان گیلان بی بهره باشد.

تیم های سپیدرود رشت، شهرداری فومن، چوکا تالش، ملوان انزلی، داماش گیلان از جمله باشگاههای ریشه دار فوتبال استان گیلان هستند که در سطح لیگ های کشور به امر فعالیت ورزشی می پردازند. این در حالیست که این تیم ها همیشه از نعمت منابع مالی پایدار محروم بوده و برای گذراندن امورات خود با مشکلات زیادی روبرو اند.

جناب آقای ترکان که ریاست منطقه آزاد را بر عهده دارند در نامه ای خطاب به رئیس منطقه آزاد انزلی دستور دادند که می توانند ۱۰ درصد از بودجه فرهنگی و ورزشی را برای تیم های ورزشی هزینه کنند.

گویا دست هایی پشت پرده وجود دارد تا این بودجه را به سمت و سویی خاص هدایت کند. در نامه ریاست محترم منطقه آزاد، اسم از تیم خاصی به میان نیامده است که الزاما از بودجه منطقه آزاد انزلی استفاده نماید. حال این نکته را باید مدنظر داشت که دو سوم از منطقه آزاد در شهرستان رشت قرار دارد و اگر بنا به استفاده از بودجه برای تیم های این منطقه باشد باید مقداری را به تیم های شهر رشت اختصاص داد نه اینکه با ایجاد جو رسانه ای بودجه را به سوی تیمی خاص هدایت نمود.

از طرفی دیگر اگر هدف از ایجاد منطقه آزاد کمک به تمامی تیم های فوتبال گیلان است باید سهم مساوی به سایر تیم های حاضر در فوتبال استان همانند شهرداری فومن، سپیدرود رشت و داماش گیلان داد و این خواسته به حق تمامی مردمان دیار گیلان است و اختصاص بودجه به تیمی خاص نمی تواند راهکار خوبی برای گسترش و حمایت از فوتبال استان باشد.

حضور عده ای در بدنه منطقه آزاد برای اختصاص بودجه استانی به تیمی خاص را بر نمی تابیم چون این بودجه اختصاص به تمامی مردمان ورزش دوست گیلانی دارد و از نمایندگان شهرستانهای استان گیلان بویژه شهرستان رشت می خواهیم در برابر این بی عدالتی به پا خیزند. ملوان نیروی دریایی بندر انزلی همواره پشتیبان محکمی همچون نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را داشته که همه ساله به لطف همین ارگان بازیکنان شاخص سرباز زیادی جذب این تیم شده اند و دیگر تیمهای گیلان به خصوص تیمهای رشتی همواره خصوصی بوده اند و مشکلات زیادی را داشته اند و متاسفانه این مظلوم نمایی همیشگی دوستان همسایه به یک امر عادی تبدیل شده است و همواره خود را مطالبه گر میدانند.

حضور تیم سپیدرود در سطح اول فوتبال باشگاههای کشور به عنوان تنها نماینده شمال کشور و استان گیلان باید مورد حمایت تمامی ارگانهای استان گیلان قرار بگیرد و به نوعی آبروی فوتبال استان گیلان با موفقیت سپیدرود عجین شده است و در سوی دیگر تیم های داماش گیلان و شهرداری فومن دارای هواداران زیادی هستند که این هواداران لیاقت بهترین ها را دارند تا بتوانند به لیگ های بالاتر صعود کنند و نباید مورد بی لطفی و تبعیض قرار بگیرند.

Share