دیارمیرزا گزارش می دهد:

مشکل کم‌آبی گریبان گیر تالش شد | پیگیری رفع مشکل از طریق حفر چاه

آب شهر تالش و شهرکهای مسکونی اطراف شهر هم به قدری دردسر ساز شده که دیگر نبود آب در آنها محسوس است. مسکن مهر ۸۰۰ واحدی تالش با ۴۰ واحد تحویل شده آب روزانه خود را از طریق تانکر دریافت میکند. شهر تالش نیز آب هر محله و منطقه شهر مشکلات خاص خود را دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، موضوع کم آبی در شهرستان تالش در شمال کشور چند سالی هست که نمایان شده است. این در حالی است که این شهرستان، در نزدیکی قفقاز جنوبی به عنوان یکی از نقاط پرآب جهان و میان بندر انزلی و بندر آستارا که نقاط پربارش کشور هستند قرار دارد.

 کم آبی نیز فقط مخصوص شهرها نیست و روستاها نیز با این معظل دست و پنجه نرم میکنند. نیاز به آب سالهاست از این دولت به آن دولت به ارث رسیده است. تمام بخش حویق در شمال تالش از آب مناسب برای آشامیدن و مصارف خانگی بی بهره اند و هنوز چاه های محوطه منازل تامین کننده این نیاز است.

مشکل آب در بخش کرگانرود روستاهای کشلی، نومندان و داوان به حد بحران رسیده اند و این مشکل در حال سرایت به دیگر روستاها است. آب کشلی پر از املاح است و دیگر روستاها نیز در جیره بندی به سر میبرند.

بخش مرکزی و اسالم که پر آب ترین نقاط تالش هستند هم وضعیتی مشابه دارند. آب شهر تالش و شهرکهای مسکونی اطراف شهر هم به قدری دردسر ساز شده که دیگر نبود آب در آنها محسوس است. مسکن مهر ۸۰۰ واحدی تالش با ۴۰ واحد تحویل شده آب روزانه خود را از طریق تانکر دریافت میکند. شهر تالش نیز آب هر محله و منطقه شهر مشکلات خاص خود را دارد.

سید حمید موسوی معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار تالش در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگار دیارمیرزا تنها به ارایه جواب در مورد شهر تالش و مسکن مهر بسنده کرد و گفت: مشکل آب مسکن مهر از طریق حفر چاه اختصاصی دنبال میشود که هم اکنون در حال اجرا است.

وی افزود: این مجتمع دارای شبکه اختصاصی است.

موسوی وجود مشکل در تامین آب خانگی شهر تالش را ناشی از مصرف زیاد در فصل گرم سال و اتصال مستقیم پمپهای آب به شبکه خط لوله بیان کرد و گفت: طبق قانون این کار خلاف ضوابط است و دارندگان پمپ می بایست نسبت به نصب مخزن اقدام کنند و از اتصال مستقیم پمپ به شبکه پرهیز کنند.

Share