نوبخت خبرداد

مشکل زیست محیطی سد شفارود بر طرف شد

نوبخت گفت: درجلسه هیأت دولت و به پیشنهاد کار گروهی متشکل از رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان محیط زیست و معاون اجرایی رئیس جمهور، مشکل زیست محیطی سد شفارود بر طرف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون رئیس جمهور در حاشیه جلسه دیروز هیأت دولت، از رفع مشکل زیست محیطی سد شفارود و ادامه کار اجرایی این سد خبر داد.

محمد باقر نوبخت دیروز و در حاشیه جلسه هیأت دولت، با اشاره به رفع مشکل زیست محیطی و از سر گیری عملیات اجرایی سد شفارود گفت: درجلسه هیأت دولت و به پیشنهاد کار گروهی متشکل از رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان محیط زیست و معاون اجرایی رئیس جمهور، مشکل زیست محیطی سد شفارود بر طرف شد.

وی افزود: کار اجرایی این سد با دریافت تاییدیه محیط زیست، با سرعت انجام خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: اعتبارات این طرح نیز، قبلا از طریق فاینانس تأمین شده است.

گفتنی است: سد شفارود در شش کیلومتری جنوب غربی رضوانشهر در فاصله ۶۵ کیلومتری رشت، روی رودخانه شفارود در حال ساخت است. هدف از احداث این سد، تأمین آب شرب شهرستان‌های رضوانشهر و پره‌سر به میزان ۵.۷ میلیون مترمکعب در سال، تأمین آب کشاورزی ۱۰ هزار و ۸۳۰ هکتار از زمین‌های منطقه به میزان ۹۸ میلیون مترمکعب در سال، تأمین آب سالانه مورد نیاز صنعت به میزان ۱۲ میلیون مترمکعب و همچنین تولید انرژی برق‌آبی به میزان ۷۰ گیگاوات در سال عنوان شده است. حجم مخزن سد ۹۸ میلیون مترمکعب و حجم حفاری آن نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب برآورد شده است.

 

Share