قائم مقام دادگستری گیلان:

مردم شفت کمتر به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند

قائم‌مقام دادگستری گیلان بابیان اینکه تلاش دستگاه قضای احقاق حق و ابطال باطل است، گفت: وقت رسیدگی به پرونده‌ها در گیلان نسبت به سار استان‌های کشور قابل‌قبول است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، مجید الهیان پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان شفت با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای ۷ تیر اظهار کرد: هدف همه نیروهای درونی نظام خدمت صادقانه به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی اصحاب دستگاه قضایی را از خادمان صدیق نظام ولایی و مردمی کشور برشمرد و افزود: شیفتگان خدمت، بهایی را می‌پردازند که به تمام شدن جانشان می‌انجامد و شهید امنیت شهید عشوری در گیلان نمونه‌ای از این بها دادن است.

قائم‌مقام دادگستری استان گیلان خدمت به مردم را در راستای خدمت به خدا نام برد و گفت: خدمت به عائله خداوند عبادت است و همه افرادی که در نظام اسلامی خدمت می‌کنند به خلق‌الله خدمت می‌کنند که امیدواریم این خدمات ارائه‌شده موردقبول درگاه حق واقع شود.

الهیان با اذعان به اینکه دستگاه قضایی به‌گونه‌ای خاص خدمت می‌کند و تمام توان قاضی این است که احقاق حق نماید، بیان کرد: کار قضات کار بسیار سختی است و باید با ادله و مستندات توجه کنند تا رأی صادر کند.

وی با اشاره به اینکه همه از دستگاه قضایی راضی نیستند و دوسوم مراجعان در دادگستری ناراضی برمی‌گردند، تصریح کرد: اگر برخورد قضات برخورد بسیار مناسبی باشد و مر اسلام و قانون در کار قضاوت حاکم باشد یقیناً شیرینی قضاوت هم بر دل شاکی و هم متشاکی می‌نشیند.

قائم‌مقام دادگستری استان گیلان به پرکاری قضات اشاره داشت و گفت: دستگاه قضا تنها در وقت اداری مشغول خدمت نیستند بلکه در اوقاتی از شب پرونده‌ها را به خانه می‌برد و نیاز به کار اضافه‌ دارند.

الهیان با اذعان به اینکه در کنار سختی قضاوت مدیریت کار دستگاه قضاوت بسیار زیاد است، بیان کرد: مردم فکر نکنند که قاضی هر تصمیمی را می‌تواند بگیرد بلکه باید مراجعه‌کنندگان اذعان داشته باشند که ملاحظات در دادگستری حکم می‌کند و بایدهای بالادستی فایده‌ای در اجرای حکم ندارد.

وی از مراجعه کم مردم شفت در بررسی به پرونده‌های قضایی در استان اشاره کرد و گفت: مردم شفت کمتر به دستگاه قضایی استان مراجعه می‌کنند که این نشان‌دهنده نجابت و مدیریت صحیح دستگاه قضایی در شفت است.

قائم‌مقام دادگستری گیلان ضمن تقدیر و تشکر از شورای تأمین شهرستان افزود: باید تجارب کسب‌شده در این شهرستان حفظ شود و باید قضات و دادستانی شهرستان به‌گونه‌ای اقدامات محوله را پیش ببرد که موجب رضایت مردم از حاکمیت فعال در کشور شود.

الهیان به اصل احقاق حقوق مردم در مراجعه به دستگاه قضا تأکید داشت و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قضایی فرمودند که دادگستری باید به‌جایی برسد که همچون بچه‌ای که از دست همسالان خودش به ظلمی می‌رسد و به پدر یا ماد خود مراجعه می‌کند، به دادگستری مراجعه نموده و حقش را بگیرد.

وی بابیان اینکه مردم به دستگاه قضایی با اعتماد و اطمینان مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما این اطمینان را ایجاد می‌کنیم که پیگیری‌های مردم یقیناً موردتوجه قضات است و همه تلاش ما این است که احقاق حق و ابطال باطل کند.

قائم‌مقام دادگستری گیلان با اشاره به اینکه وقت رسیدگی به پرونده‌ها در استان قابل‌قبول است، گفت: وقت‌های رسیدگی ما نسبت به سایر استان‌ها کمتر است و موقعیت استان موقعیت قابل‌قبولی است.

الهیان با اذعان به اینکه در شهرستان شفت کمبود قاضی نداریم، گفت: شفت کمبود قاضی ندارد و با حجم پرونده‌هایی که در شهرستان در جریان است قضات وقت کافی برای رسیدگی به آن‌ها دارند.

به گزارش فارس، در این آیین سیروس محمدی به‌عنوان رئیس و حسین جوادی به‌عنوان دادستان شفت معرفی و از خدمات شعبانی و عیسی پور تقدیر شد.

Share