لاهوتی در نطق میان دستور مطرح کرد:

لزوم ورود شورای عالی امنیت به مشکلات کاسپین | چای خارجی آلوده و سرطان زاست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با یادآوری اینکه موسسه کاسپین ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به مردم بدهکار است بر لزوم ورود شورای عالی امنیت و مسئولان به این موضوع پیش از تبدیل آن به بحران و چالش امنیتی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی در نطق میان دستور با تسلیت به مناسبت درگذشت پروفسور مریم میرزاخانی و تشکر از نمایندگان مجلس به دلیل تصویب طرح یک فوریتی مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، گفت: آمریکایی ها از برجام ناامید شده و به دنبال تضعیف نیروهای امنیتی به ویژه سپاه پاسداران هستند؛ همانطور که سپاه حافظ انقلاب است ما هم باید حافظ این نهاد مقدس باشیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بانک مرکزی برای مشکلات به وجود آمده از سوی موسسه کاسپین قصور داشته و باید شفاف سازی کند، افزود: روند کاری این موسسه خلاف قانون بوده است؛ هر چند بانک مرکزی در این رابطه مسئول بوده اما یک موسسه چطور می تواند میلیاردها تومان پول مردم را جمع و کلاه برداری کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه موسسه کاسپین ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به مردم بدهکار است خطاب به رییس بانک مرکزی، ادامه داد: این موسسه ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از مردم وصول کرده در حالی که در حال حاضر تمام دارایی آن ۴ هزار میلیارد تومان است.

لاهوتی افزود: هر چند مقرر شد رییس بانک مرکزی برنامه ای را برای رفع مشکلات موسسات ارائه دهد اما این برنامه همچنان بلاتکلیف است؛ نیاز است شورای عالی امنیت ملی و مسئولان تا مشکلات این موسسه به بحران امنیتی و چالش بزرگ تبدیل نشده آن را حل و فصل کنند.

 نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم، خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: شما اعلام کردید امسال افزایش قیمت نرخ چای۱۰ درصد باشد نیاز است به این وعده عمل کنید تا مشکلات چای کاران رفع شود؛ متاسفانه در دستگاه های دولتی از چای خارجی استفاده می شود در حالی که چای خارجی آلوده بوده و سرطان زا هستند؛ اگر مسئولان به فکر سلامتی مردم نیستند مردم باید به فکر سلامتی خود باشند و از چای ایرانی استفاده کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کشاورزان با رنج برنج تولید می کنند نسبت به واردات برنج انتقاد کرد.

وی نسبت به بلاتکلیفی حق التدریس ها و آموزشیاران نهضت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این افراد بیش از ۱۰ سال در این حرفه مشغول هستند اما همچنان وضعیت آنها بلاتکلیف مانده است؛ نیاز است کمیسیون آموزش مجلس با ورود به این موضوع مشکل این افراد را مرتفع کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به رئیس جمهور، گفت: شما در سفری که به استان گیلان داشتید قول دادید موضوع احداث پتروشیمی را حل کنید اما این موضوع عملی نشده است در حالی که شما بعد از مقام معظم رهبری بالاترین مسئول اجرایی کشور هستید.

لاهوتی افزود: از شما تقاضا می شود هر چه سریع تر به دستگاه های ذی ربط دستور فرمایید نسبت به احداث پتروشیمی اقدام کنند.

 

Share