رئیس هیات نجات غریق بندرانزلی خبر داد:

غرق شدن جوان ۲۵ ساله در بندرانزلی

رئیس هیات نجات غریق بندرانزلی از غرق شدن یک جوان ۲۵ ساله در دریای خزر در بندرانزلی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، جابر جابری اظهار کرد: با وجود طوفانی بودن دریا و نامساعد بودن هوا ، روز گذشته (جمعه) چهار تن از مسافران در محدوده خارج از طرح های سالم سازی دریا در بندرانزلی اقدام به شنا کرده بودند که یک جوان ۲۵ ساله غرق شد.
وی افزود: مسافران و گردشگران بدون آگاهی از خطرات دریای طوفانی رغبت بیشتری برای شنا در آن دارند و اینگونه تصور می شود که موج های بلند دریا آنها را سریعتر به ساحل برمی گرداند و به دلیل نا آگاهی از جریان های زیر موج های دریا با خطرات جانی مواجه می شوند.
جابری یادآور شد: با توجه به آغاز سفرهای تابستانی و فعالیت طرح های ساماندهی سواحل هنوز مسئولان نتوانسته اند با پیمانکار نجات غریق ها به توافق رسیده و با توجه به وجود دلخوری بسیار ناجیان غریق از نحوه دریافت دستمزد سال گذشته، پیش بینی بروز چنین حوادثی شده بود.
وی همچنین افزود: سه روز گذشته نیز جسد یکی از شهروندان در نزدیکی موج شکن انزلی پیدا شده بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا دو نفر در خرداد ماه امسال در ساحل اطباء در دریا غرق شده بودند و نیروهای گشت دریابانی بندرانزلی نیز سه تن از مسافران را در منطقه آزاد انزلی از خطر غرق شدن نجات داده بودند.
بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و به دلیل وجود مواهب الهی همچون تالاب بین المللی و ساحل زیبای دریای خزر همه ساله در ایام سفرهای تابستانی جمع کثیری از مسافران و گردشگران از سراسر کشور برای استفاده از دریا و تالاب به این شهر ساحلی سفر می کنند.

Share