رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه سرا مطرح کرد:

عزم جدی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه سرا در مبارزه با تالاب خواران

نعمتی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از روستاها در حاشیه تالاب قرار دارند، گفت: با پدیده تالاب خواری در این شهرستان مواجه هستیم و تمام تلاش این یگان و دیگر نهادها مبارزه جدی با این پدیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه سرا از خلع ید و رفع تصرف شش هکتار از اراضی ملی این شهرستان خبر داد و گفت: در مبارزه با تالاب خواران، عزمی جدی داریم.

جمشید نعمتی بیان کرد: با تلاش ماموران یگان حفاظت و با حضور نماینده دادگستری، ۳۳هزار متر مربع معادل سه هکتار و ۳۰۰ متر از اراضی تحت تصرف، از دست متصرفین خارج شد.
وی افزود : همچنین طی ماه گذشته ۳۲هزار ۹۰۰متر مربع از زمین ها ، از ید متصرفین حاشیه تالاب باتوجه به احکام قضایی صادرشده، خارج شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه سرا با اشاره به اینکه تعداد زیادی از روستاها در حاشیه تالاب قرار دارند، گفت: با پدیده تالاب خواری در این شهرستان مواجه هستیم و تمام تلاش این یگان و دیگر نهادها مبارزه جدی با این پدیده است.
به گفته نعمتی، سال گذشته ۲۰ هکتار از حاشیه تالاب رفع تصرف شد که متصرفین دوباره اقدام به تصرف کردند که با حکم مراجع قضایی ، سه نفر زندانی شدند .
وی افزود : طی چند ماه اخیر سه پرونده تخلف ماده ۶۹۰ مربوط به تصرف زمین ، ۱۲ فقره پرونده ماده ۴۲ قطع غیرمجاز درختان و چهار فقره پرونده مربوط به ماده ۴۸ حمل غیر مجاز چوب داشته ایم.
نعمتی همچنین از کشف و ضبط ۲۰۷ اصله انواع چوب آلات از نوع راش، اوجا، توسکا، افرا، و … در شهرستان صومعه سرا خبر داد و افزود : حجم تقریبی این کشفیات هفت متر مکعب با ارزش تقریبی ۸۰میلیون ریال است.
وی صیانت و حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه همه مردم دانست و گفت: منابع طبیعی سرمایه با ارزشی محسوب می شود و همه باید در راستای حفاظت از آن و جلوگیری از نابودی عرصه های طبیعی تلاش کنند.
شهرستان صومعه سرا در غرب استان گیلان، دارای ۲۱ هزار هکتار اراضی ملی، حدود سه هزار هکتار اراضی تالابی و بیش از پنج هزار هکتار جنگل در منطقه تنیان است.

Share