سهم‌خواهی نكرديم

عارف: گزارش محرمانه عملکرد وزرا را به روحانی می‌دهیم

دوستان ما در فراکسیون، آمار وزرا و این که نمرات افراد در چه شرایطی هست را اعلام کرده‌اند اما امیدواریم اسامی محرمانه بماند تا تقدیم آقای رییس‌جمهور کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اعتماد آنلاین، رییس فراکسیون امید مجلس در خصوص مباحثی مبنی بر سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از دولت که از سوی برخی افراد حاضر در جریان رقیب مطرح می‌شود، گفت: از ابتدا اعلام کردیم، دوره قبل هم نشان دادیم که به دنبال هیچ سهم‌خواهی از دولت نیستیم و به همین دلیل نه شورای عالی و نه فراکسیون امید تاکنون وارد مصادیق نشده‌اند. نگاه ما ارتقای کیفیت دولت است و طبیعتا نظرات خود را در خصوص کاندیداها و نفراتی که مطرح هستند، اعلام می‌کنیم. تاکنون نه سهم‌خواهی کردیم و نه در آینده چنین خواهیم کرد.

محمدرضا عارف در پاسخ به این که آیا در دیدار با رییس‌جمهوری نظری در خصوص وزرای کابینه دوازدهم خواسته شد یا خیر، گفت: طبیعتا در مباحث غیر رسمی ممکن است در خصوص مصادیق نیز مطالبی مطرح شود اما در جلسه رسمی وارد هیچ مصادیقی نشدیم و تنها نظرات را گفتیم. البته فراکسیون امید از عملکرد وزرا ارزیابی دارد که ان‌شاءالله به صورت محرمانه تقدیم رییس‌جمهوری‌خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: دوستان ما در فراکسیون، آمار وزرا و این که نمرات افراد در چه شرایطی هست را اعلام کرده‌اند اما امیدواریم اسامی محرمانه بماند تا تقدیم آقای رییس‌جمهور کنیم.

عارف با تاکید بر این که رایزنی در خصوص کابینه را در سطح تمامی فراکسیون‌های مجلس توصیه می‌کنیم، گفت: برای افزایش سطح کارایی دولت چنین اقداماتی لازم است. بر همین اساس دولت هم نباید برای رایزنی به یک جریان یا یک فراکسیون خاص محدود شود. همه فراکسیون‌های مجلس باید رایزنی کنند تا نتیجه بهتری به دست ‌آید.

وی در خصوص انجام دیدار اعضای فراکسیون امید مجلس با روحانی نیز گفت: باید منتظر ماند. ایشان در جلسه شنبه اشاره کردند که ان‌شاءالله در روزهای آینده نیز جلسه‌ای را با فراکسیون خواهیم داشت که قاعدتا اگر تشکیل شود در آنجا نقطه نظرات را مطرح خواهیم کرد.»

Share