نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت با حضور رشت:

طی این ۳۰ سال به حجاج زن ایرانی تعرضی نشد|جوسازی علیه فریضه حج خدعه تکفیری‌هاست

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در رشت با بیان اینکه ما شیعه امیرالمومنین هستیم و باید زینت اهل بیت علیهم السلام باشیم، گفت: غیرت ایرانی و انقلابی ملت ایران باید در سفر به حج حفظ شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر عصر امروز در گردهمایی سراسری حجاج تمتع گیلانی ضمن گرامی داشت شهدای حادثه منا اظهار کرد: در سالی که حادثه منا حادث شد علاوه بر ملت مقام معظم رهبری نیز اندوهگین و متاثر بود.
وی با بیان اینکه مردم در مراسم تشییع، تدفین و مراسم یادبود شهدای منا سنگ تمام گذاشتند، افزود: مردم پذیرایی گرمی از شهدای منا در اوج اینکه ناراحت بودند انجام دادند که جای تشکر دارد.
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت با بیان اینکه در سال گذشته دولت سعودی مذاکرات را دیر آغاز کرد، گفت: شرط ما برای اعزام حجاج ایرانی به حج تمتع پذیرش شرایط ایران در حج بود.
قاضی عسگر با اذعان به اینکه تاکید نظام بر حفظ امنیت و عزت ایرانی بود، بیان کرد: سیاست نظام بر این بود که اگر قرار است اعزام حجاج به عربستان صورت گیرد باید تمامی عزت و امنیت و شرف ملت ایران در مراسم حج حفظ شود.
وی در تشریح مفاد شروط اعزام حجاج ایرانی به مکه گفت: تکریم حجاج ایرانی از مبحث ارسال صدور ویزا، شرکت در مراسم برائت از مشرکین و غیره باید در حج امسال مورد تاکید قرار گیرد.
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت با بیان اینکه یک کار فقهی در کمیته تحقیق و تفحص مذاکرات مطرح کرده ایم، گفت: علاوه بر ذکر یک مسئله فقهی در حج، حادثه ای که فرودگاه جده رخ داد را نیز محکوم کردیم.
قاضی عسگر گفت: مقرر شده تا در دو یا سه نقطه مراسم دعای کمیل و ادعیه مذهبی قرائت شود.
وی با بیان اینکه ایران از مواضع خود در حج عقب نشینی نکرده است، افزود: در همه ی مذاکرات صفحه آخر توافق نامه را امضاء می کنند اما در مذاکرات حج تمامی صفحات مذاکرات به امضاء وزیر و رئیس حج عربستان رسیده است.
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت با اذعان به اینکه شرایط و امکانات برای حجاج ایرانی بهتر شده است، گفت: علاوه بر امکانات رفاهی و غذایی تیم های پزشکی و عوامل کارگزاران نیز قوی تر و بهتر شده اند.
قاضی عسکر با بیان اینکه شرایط کافی برای اعزام حجاج و اسکان در عربستان به صورت کامل فراهم شده، تصریح کرد: اعزام حجاج ایرانی از ایران به وسیله هواپیماهای ایرانی و برگشت زائران و حجاج ایرانی به وسیله هواپیماهای عربستان صورت می گیرد.
وی با انتقاد از هجمه های فضای مجازی در گذشته مبنی بر اینکه نباید پول ایرانی در عربستان خرج شود، بیان کرد: در اسلام نمی توان واجبات را تغییر داد و یا اینکه واجبی را به واجبی دیگر تبدیل کرد.
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت با بیان اینکه اگر بر کسی حج واجب شد و نرفت همچون نصاری و یهودی مرده است، گفت: سفارش به حج مستحبی هم در روایات ما آمده است و بنابراقوال مشهور ائمه ما پیاده به حج اعزام می شدند.
قاضی عسگر با اشاره به اینکه اگر کسی زیاد به حج وارد شود همچون شهدا وارد بهشت، می شود، افزود: کسی که ادعا می کند تایلند برود بیشتر به او خوش می گذرد، سخنانش نشان دهنده ضدیت با اسلام و دین مبین است.
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت بیان کرد: طبق بررسی های پلیس فتا تمامی موج های علیه فریضه حج در فضای مجازی به دست مذهبی های افراطی داعشی غیر ایرانی بود.
قاضی عسگر با بیان اینکه طی این سی سال به حجاج زن ایرانی تعرضی نشده است، گفت: حادثه منا یک حادثه بسیار تلخ بود اما به هیچ وجه تعرض اخلاقی به زائران ایرانی صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه نمی توان با یک حادثه حج را تعطیل کرد، افزود: حرف هایی که در شبکه های اجتماعی مطرح می شود به هیچ وجه قابل تامل نیست و باید تاکید کرد که اعزام حج به دستور سران نظام صورت می گیرد.

قاضی عسکر با تاکید بر اینکه باید برای رفتن به حج غرور خود را بشکنیم، افزود: از روزی که به مکه رسیدیم روح انسان باید برای ظرفیت پذیری آماده باشد.
وی با بیان اینکه ما شیعه امیرالمومنین هستیم و باید زینت اهل بیت علیهم السلام باشیم، گفت: غیرت ایرانی و انقلابی ملت ایران باید در سفر به حج حفظ شود.
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت با بیان اینکه روحیه انقلابی و اخلاقی ایرانی ها در سال های اخیر بسیار مطلوب بوده است، گفت: موقع لبیک گفتن دل ها لبریز از یاد خدا می شود و ایرانی ها باید خدا را در آنجا حس کنند و با روح صیقل داده شده برگردند.
قاضی عسگر با بیان اینکه دعا های دنیوی را نباید زیاد در مراسم حج عنوان کرد، گفت: کسی که دعاهای دنیوی را در نزد خدا و در خانه اش عنوان می کند ضرر کرده و می بایست در این مکان روحانی از درگاه خدا رضایت باریتعالی را بخواهد.

Share